بندرعباس؛

آب رسانی سیار به 300 روستای هرمزگان

آب آشامیدنی 300روستا در هرمزگان با تانکر های سیار تامین می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،معاون نظارت و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: اکنون در 31روستای شهرستان سیریک، میناب وجاسک نیز آب سهمیه بندی شده است .
احمد شاکری افزود: مدت سهمیه بندی در این روستاها از 24ساعت تا 7 روز در هفته است.
معاون نظارت و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: بیش از 800 لیتر بر ثانیه در روستاهای استان کمبود آب است.
شاکری افزود : تاسیسات و خطوط بیش از 25درصد ازروستاهای استان بیش از30درصد فرسودگی دارد که سبب هدر رفتن 18درصد از منابع آبی روستاها شده است .
معاون نظارت و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت : برای تامین آب پایدار روستاهای استان راه اندازی مجتمع های آبرسانی و آب شیرین کن ها در دستورکار است وتا پایان سال 95همه روستاهای قشم به شبکه آب روستایی وصل می شوند.
شاکری افزود : امسال بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای آب شیرین کن، لوله‌گذاری، شبکه‌های داخلی در روستاها اختصاص یافته است.
وی گفت : با راه اندازی 5 سایت آب شیرین کن با هزینه 20میلیارد تومان بیش از 100 روستای استان تا سال آینده از آب شرب بهره مند می شود.
اکنون آب آشامیدنی 191روستای استان از 18سایت آب شیرین کن با ظرفیت 30هزار متر مکعب در شبانه روز تامین می شود.
معاون نظارت و بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود: همچنین ۲۸ مجتمع آب رسانی نزدیک به400 روستا آبرسانی می کنند.
هرمزگان هزارو 730 روستا دارد که از این شمار هزار و 220روستا یعنی 70 درصد دارای شبکه وتاسیسات آبرسانی هستند.
میزان مصرف آب روستایی در هرمزگان 42میلیون مترمکعب در سال است که از 170حلقه چاه ،54 رشته قنات، 96 انشعاب از خطوط منطقه ای آب و فاضلاب شهری تامین می شود.
هرمزگان نزدیک به 170هزار مشترک آب روستایی دارد.
هرمزگان از 17 سال خشکسالی رنج می برد .
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار