شیراز؛

دستگیری کلاهبردار سایت جعلی

فردی که با راه اندازی سایت های جعلی درگاه بانکی اقدام به کپی برداری غیر مجاز از اطلاعات حساب کاربری قربانیان می كرد، دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس پلیس فتا استان گفت: کارشناسان پلیس فتا استان فارس هنگام رصدهای خود در فضای مجازی متوجه سایتی شدند که به عنوان فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش لوازم جانبی رایانه فعالیت خود را انجام و برای پرداخت وجه جنس خریداری شده بوسیله مشتریان خود از درگاه جعلی بانکی استفاده می كند و در آخر هیچ جنسی برای مشتریان که همان قربانیان او بودند،فرستاده نمی شود.
سرهنگ سیدموسی حسینی ادامه داد: متاسفانه در چند سال گذشته عده ای افراد سودجو برای کسب درآمد غیر مشروع خود اقدام به طراحی سایت هایی كرده اند که شبیه به سایت های شناخته شده و یا درگاه های اصلی بانک ها است اما در واقع این تارنماها جعلی بوده و فرد کلاهبردار با طراحی غیرمجاز خود اقدام به سرقت اطلاعات حساس کاربران می كند.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: یکی از وظایف پلیس فتا گشت زنی و رصد فضای مجازی می باشد که بلافاصله پس از روئیت موارد مجرمانه، با اقدامات فنی خود پس از شناسایی بزه کاران با عوامل خاطی  طبق قوانین برخورد می کند.
سرهنگ حسینی در این باره گفت: فیشینگ یک روش کلاهبرداری اینترنتی است که فرد با ساخت یک صفحه جعلی شبیه صفحه اصلی درگاه بانکی اقدام به کلاهبرداری می کند.
وي به شهروندان هشدار داد: هنگام وارد کردن مشخصات حساب بانکی از قبیل شماره کارت، رمز عبور ،cvv2 و تاریخ انقضاء ، ابتدا به اصل بودن آدرس سایت توجه داشته باشند و تا قبل از اینکه اطمینان کامل از اصل بودن سایت و درگاه بانکی پیدا نکرده اند، مشخصات حساب بانکی خود را وارد نكنند.
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: تمام سایت های بانکی از پرتوکول ssl استفاده می کنند که با https:// در ابتدای آدرس سایت نمایش داده می شود و کاربران می توانند آن را در ابتدای آدرس درگاه بانک ها مشاهده كنند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار