لفاظی های پایگاه خبری صهیونیست:

تشکیل مثلث مخوف تل آویو، ریاض و قاهره علیه تهران/ شمشیر کشورهای عربی روی سر ایران

پایگاه خبری نیوز وان در گزارشی به اتحاد مصر، عربستان و امارات با اسراییل برای مقابله با ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری  الوطن، پایگاه صهیونیستی "نیوز وان" با اشاره به بهره‌برداری رژیم صهیونیستی از ناآرامی‌ها و بحران‌های کنونی منطقه پیش‌بینی کرد که این وضعیت به سمت تشکیل مثلث قاهره، تل آویو و ریاض در مقابل تهران حرکت می‌کند.

بر این اساس، پایگاه صهیونیستی "نیوز وان" نوشت: ناآرامی های منطقه خاورمیانه در نهایت امر به تلاش برای ایجاد محور دشمن با ایران منجر شد که متشکل از کشورهای عربی میانه رو است که لحن شدید در قبال اسرائیل ندارند و در صدر این کشورها، مصر، عربستان و امارات قرار دارند.

این سایت صهیونیستی افزود: در این کشورهای عربی نه تنها انتقادی از اسرائیل وجود ندارد، بلکه آنها جزء کشورهایِ ائتلافِ دشمن با ایران شده اند. مصر و عربستان و اسرائیل سه ضلع اصلی "مثلث انسجام و همکاری علیه ایران" در خاورمیانه هستند.

این پایگاه خبری صهیونیست نوشت: انور عشقی، ژنرال بازنشسته نزدیک به دولت عربستان 22 ژوئیه گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرد و این درحالی است که در سالهای اخیر چندین نشست میان مقامات سعودی و اسرائیل برگزار شده است.

این گزارش می افزاید: به عنوان مثال، ترکی فیصل -- شاهزاده سعودی و رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان -- با مسئولان بلندپایه سابق ارتش اسرائیل و ژنرال های بازنشسته این رژیم نظیر عمیدرو و عاموس یادلین ملاقات کرد. اخیرا نیز دیپلماتهای سعودی در کنار دیپلماتهای رژیم اسرائیل ظاهر شدند و به راحتی در تعداد زیادی از اجلاس های بین المللی با هم صحبت کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: به نظر می رسد که انور عشقی امروز  "کبوتر سفید" صلح است که سران دولت عربستان او را برای ایفای ماموریتی ویژه اعزام کردند و با شاخه زیتون (نماد صلح) در دستانش بازگشت. او به روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت در ژوئیه گذشته گفت: شرایط تغییر کرده و اکنون به نظر می رسد که اسرائیل و عربستان دشمنان مشترکی دارند، لذا باید با یکدیگر همکاری کنند.

در همین راستا، سامح شکری -- وزیرخارجه مصر -- ماه ژوئیه گذشته سفری رسمی به فلسطین اشغالی داشت. این سفری مهم بود که اشاره می کند مصر در میان قدرتهای نوپا در کجا ایستاده است. قدرتهایی که برای اعمال نفوذ منطقه ای تلاش می کنند لذا اقدامات برای ایجاد یک محورِ دشمن با ایران، امروز از کشورهای عربی نشات می گیرد که در لحن و موضعگیری های خود، هیچ عبارتی در محکومیت یا انتقاد از اسرائیل ندارند.

این پایگاه صهیونیست در پایان نوشت: در راستای ایجاد این محور دشمن با ایران، اکنون سران این کشورها از طریق پرونده های مختلف از جمله طرح صلح عربی با نتانیاهو در ارتباط هستند و برای جلب توجه او، دلبری می کنند؛ همانطور که خود نتانیاهو به این موضوع اشاره کرد و گفت: "ما در مسیر ایجاد تغییری عمیق در روابط خودمان با جهان عرب حرکت می کنیم و این اتفاق اولین بار در تاریخ (رژیم) اسرائیل رخ داده است".

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
عنوان خبر ، مثلث مخوف ، خنده دار به نظر می رسد . این مثلث وامانده های کشورهای منطقه است . حکومت هائی که برخلافموقعیت و جایگاه منطقه ای خود با بزرگترین دشمن امت اسلامی به اتحاد رسیده اند و عملا دستورات حضرت خالق را نقض کرده اند .
مردم در کشورهای مصر و حجاز نباید تماشاکننده خیانت سران غاصب کشورشان باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
ایران طبق گفته ی شخص امام زمان(عج) حکومت خود ایشانه و اینا هرکاری بکنن هیچ آسیبی بهش نمی رسونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
خواهشن انقدر مغروررانه به موضوعات نگاه نکنیم وهی نگیم ایران ابرقدرته در بلاهای که ملخ خورا سرمون اوردن چه جوابایی دادیم منا چیشد ،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
ایران ابر قدرت خاورمیانه است ، بلکه ایران ابر قدرتی در دنیاست ، پارس کردن و تقلای عربستان و رژیم صهیونیستی هیچ اثری ندارد
خدایا قدرت ایران را روز افزون کن و دشمنان ایران را ذلیل و ساقط کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵
۵+۱ که کل ابر قدرتهای عالم اند نتونسن علیه ما کاری کنن چه برسه به این نوچه هاشون
آخرین اخبار