ملاقات تروریست ها در بهشت؛

اشپیگل: عوامل حملات تروریستی آلمان با عربستان رابطه مستقیم داشتند

نشریه آلمانی اشپیگل از رابطه عوامل دو حمله در آلمان با نمایندگان داعش در عربستان خبر داد.

اشپیگل: عوامل حملات تروریستی آلمان با عربستان رابطه مستقیم داشتندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه اشپیگل آلمان، عوامل دو حمله اواخر ماه ژوئیه در آلمان، که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت، با نمایندگان داعش به ویژه در عربستان در ارتباط بودند.داعش از آنها خواسته بود به اقدامی عملی در آْلمان دست زنند.

بر این اساس، این نشریه در نسخه خود که روز شنبه منتشر خواهد شد بدون اشاره به منابع اعلام کرد این دو نفر از طریق سامانه های پیام رسان با افراد مختلف گفتگو کردند که به ویژه شماره ها مربوط به عربستان است.

به گفته اشپیگل به ریاض خان احمدزای ، نوجوان هفده ساله افغانستانی الاصل، در گفتگو با گروه تروریستی داعش توصیه شده بود مشابه سناریوی حمله نیس در 14 ژوئیه در جنوب فرانسه با خودرو به جمعیت حمله کند. این فرد 18 ژوئیه با تبر به مسافران قطار حمله و پنج نفر را زخمی کرد.

اما این نوجوان به مخاطب خود اعلام می کند که گواهینامه رانندگی ندارد و به وی پیشنهاد می کند به یک قطار حمله کند. این مکالمه با جمله «یکدیگر را در بهشت ملاقات خواهیم کرد» از سوی عامل حمله تمام می شود. عامل حمله توسط نیروهای پلیس آلمان کشته شد.

محمد دلیل تبعه سوری عامل حمله 24 ژوئیه در آلمان نیز با یکی از اعضای گروه داعش در ارتباط بوده است. در این حمله 15 نفر زخمی شدند. این فرد به عامل حمله توصیه کرده بود از انفجار کوله پشتی پر از مواد منفجره خود در جشنواره موسیقی آنسباخ در جنوب آلمان تصاویری تهیه و برای داعش ارسال کند.

به گفته این منبع کارشناسان معتقدند این فرد به طور تصادفی با بمب خود کشته شده است و وی قصد انجام حمله انتحاری نداشته است. دلیل در گفتگو با رابط خود قرار بود حملات دیگری نیز انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
صد در صد رابطه ارن چون با پول نفت کشورهای مسلمان و با اراده غربیها همه این بلاها بر سر مردم میاد
آخرین اخبار