افزایش 15 درصدی مبتلایان به بیماری‌های تابستانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از احتمال شیوع بیماری‌های تابستانی به ویژه در زمینه بی احتیاطی در مراقبت های پیشگیرانه خبرداد.

رضا پایداری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران  درگفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ضمن تاکید کنترل کامل اپیدمی بیماری های تابستانی به واسطه آماده باش همه مراکز درمانی در رویارویی با این عارضه ها اظهار داشت : هم زمان با گرمتر شدن هوا میزان مراجعین به مراکز درمانی و اورژانس‌ها به واسطه ابتلای افراد به بیماری‌هایی همچون اسهال، استفراغ و گاسترانتریت ، 10 الی 15 درصد افزایش یافته است که به علت رسیدگی به موقع این وضعیت تحت کنترل است. 

وی با بیان اینکه سال گذشته اپیدمی نگرانی های زیادی را با خود به همراه آورده بود ، گفت : خوشبختانه امسال خبرخاصی از گسترش این بیماری نیست اما بی احتیاطی افراد به ویژه در خصوص صرف غذا در رستوران های بین راهی غیر بهداشتی، شنا در بستر های آبی آلوده شانس ابتلا به بیماریهای روده ای ویروسی را نیز دوچندان می کند. 

برخورد جدی با رهاسازی زباله در فاضلاب‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین از برخورد قاطعانه با دور ریزی زباله ها در فاصلاب های شهری خبر داد و تاکید کرد : یکی از مهمترین برنامه های کنترل و پیشگیری از ابتلا مسافران به بیماری‌های تابستانی ، افزایش بازرسی ها برای برخورد قانونی با متخلفان و اشاعه دهندگان آلودگی های مخرب زیست محیطی است .

وی اظهار داشت : هر فردی که به هر دلیلی  زباله هایشان را در فاضلاب های شهری بریزند تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند زیرا این اقدام مهمترین علت گسترش بیماری‌های عفونی در بستر های رودخانه ها و منابع آبی و ورود انها به بدن شناگران محسوب می‌شود. 

پایداری یادآور شد : بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری های تابستانی علی الخصوص وبا ، رعایت بهداشت فردی و ممانعت از خریداری تنقلات و خوراکی‌های سنتی از اغذیه فروشی های بین راهی و همراه داشتن ضد عفونی کننده های فوری برای شستو و شوی دست‌ها است .


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار