حکومت مرکزی به مشکلات غزنی توجه نمی‎کند

اعضای شورای ولایتی غزنی و فعالان مدنی، حکومت مرکزی را به بی‎توجهی به این ولایت متهم می‎کنند.

حکومت مرکزی به مشکلات غزنی توجه نمی‎کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای ولایتی غزنی و فعالان مدنی، حکومت مرکزی را به بی توجهی به این ولایت متهم می‎کنند.
 
اعضای شورای ولایتی غزنی و برخی از فعالان جامعه مدنی امروز در یک نشست خبری حضور یافته پیرامون حکومت داری در غزنی و چالش های آن صحبت کردند.

سخنرانان در این کنفرانس خبری حکومت مرکزی را به بی توجهی به ولایت غزنی متهم کرده از مسئولان امور خواستند که به مشکلات این ولایت رسیدگی نمایند.
 
حمیدالله نوروز؛ رئیس شورای ولایتی غزنی از روند تنقیص پرسنل امنیتی غزنی اظهار نگرانی نموده گفت با اینکه غزنی با مشکلات جدی امنیتی مواجه می باشد حکومت مرکزی به گونه چشمگیر تشکیل پلیس غزنی را تنقیص کرده است.

وی افزود: یک ولسوالی غزنی بنام ناوه  بیش از هشت سال است که توسط طالبان اداره میشود، در ۱۴ ولسوالی غزنی جنگ جریان دارد با آنهم وزارت داخله تشکیل پلیس غزنی را تنقیص کرده و امکانات لازم در اختیار پلیس قرار نمیدهد.
 
عارفه پیکار؛ فعال مدنی در غزنی از نیمه‎کاره ماندن پروژه های ۲۰۱۳ غزنی اظهار نگرانی کرده گفت مهم ترین پروژه های سال ۲۰۱۳ غزنی شامل تعمیر مرکز ثقافت، ترمیم برخی از آبده های تاریخی و مرمت قلعه قدیم غزنین از سال ۲۰۱۳ تا بحال نیمه کاره است و دولت مرکزی به این مشکل توجه ندارد.
 
وی می‎گوید چیزیکه که آنان را نگران کرده است عدم موجودیت یک نهاد مسئول برای رسیدگی به این مشکل است.
 
پیکار افزود حال نهاد مشخصی وجود ندارد که به عنوان یک آدرس مسئول پاسخ گوی این مشکلات باشد.

وی همچنان از نبود تعمیر اختصاصی برای بیش از ۱۷ اداره دولتی در مرکز غزنی و برخی از ولسوالی های این ولایت انتقاد نموده گفت با این که غزنی در مراسم سال ۲۰۱۳ و معرفی این ولایت به عنوان مرکز فرهنگی جهان اسلام ولایت درجه اول منظور گردیده است اما حالا بیش از ۱۷ اداره دولتی غزنی فاقد تعمیر میباشد.
 
به باور وی این خود نشان از بی توجهی حکومت مرکزی به این ولایت است.

در همین حال شماری دیگر از اعضای جامعه مدنی غزنی در این کنفرانس خبری از فلج بودن نهاد‌های اداری و قضایی در ولسوالی‌های غزنی اظهار نگرانی کردند.
 
آنان گفتند که تمامی ادارات ملکی مانند بخش های قضا، اداری و زراعت در ولسوالی های غزنی فلج بوده و کار نمیکنند از همین رو مردم بخاطر حل مشکلات شان نزد طالبان مراجعه میکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.