یزد؛

تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از ضروری‌ترین مسائل کشور

استاندار یزد: تلاش برای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی با همکاری ائمۀ جمعه و جماعات و رسانه‌های ملی و گروهی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ یازدهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیرکشور، معاونان وزیر، نمایندۀ ولی‌فقیه در استان، استانداریزد، معاونان و مشاوران استاندار، نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران و مسئولان استان در سالن اندیشۀ استانداری در حال برگزاری است.

سیدمحمد میرمحمدی با تبریک تولد حضرت معصومه(س)، روز حقوق بشر اسلامی و آغاز دهۀ کرامت بیان کرد: امیدواریم حضور پر خیر و برکت مسئولان در استان مایۀ خیر، برکت و پیشرفت امور باشد.

استاندار یزد ضمن اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به «اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل» تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از ضروری‌ترین مسائل کشور دانست.

میرمحمدی تشریح کرد: اقدامات مؤثری در حوزه‌های مختلف استان صورت پذیرفته است که با همراهی همکاران و کارشناسان، پروژه‌های ملی و استانی متعددی بر اساس محورهای اقتصاد مقاومتی در استان تدوین شده و کلید خورده است که امیدواریم با جذب اعتبارات، ادامۀ فعالیت‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: رویکردهای آموزشی، جلسات هم‌اندیشی با دانشگاهیان، تشریح سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و ارشادهای رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با هدف تحقق اقتصادمقاومتی در جلسات مختلف از جمله شورای برنامه‌ریزی استان و شورای اداری ارائه شده است.

استاندار یزد بیان کرد: بررسی موضوعات کلان اقتصادی استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید صورت پذیرفته است که با برگزاری 26 جلسۀ اصلی و 404 نشستِ کمیته‌های تخصصی این کارگروه 996 پرونده بررسی شده و بر این مبنا بررسی مشکلات بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای واحدها و مراکز مورد نظر صورت گرفته است.

میرمحمدی ادامه داد: 709 مورد از این پرونده‌ها به بانک‌ها معرفی شد که مساعدت مؤثر  بانک‌های استان با واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور با رتبه اول  همکاری در حال انجام است.

وی گفت:  استان یکی از موضوعات مهم استان را مبارزه با قاچاق کالا در حمایت از مصرف کالای ایرانی دانست و گفت: همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان در امر مبارزه با قاچاق کالا به صورت جدی در حال انجام است.

وی  با اشاره به آمار سال 91 تا 94 در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: استان در مبارزه با قاچاق کالا و کشفیات کالا نسبت به چهار سال گذشته موفق‌تر عمل شده است.

استاندار یزد در ادامۀ گزارش خود به برگزاری 11 جلسه و 48 مصوبه در نشست‌های سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های حمایتی قانون از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذران را متناسب با فرصت‌های موجود احصا و برای تحقق برنامه‌های هدفمند مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان نیز آماده که امروز با حضور وزیر کشور افتتاح خواهد شد.

میرمحمدی میزان صادرات استان در 4 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته را با افزایش وزنی چهار درصد بیان کرد و افزود: واردات استان نیز در شاخص وزنی با 39 درصد کاهش روبه رو می باشد.

گفتنی است در ادامه این جلسه حمیدرضا نصیری زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گزارشی از اقدامات ستاد راهبری و مدیریت اقتصادمقاومتی و 9 کارگروه مرتبط ارائه داد و محمدرضا علمداریزدی رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گزارشی از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه کرد.

همچنین تعدادی از مدیران‌کل و مسئولان استان گزارشی از اقدامات دستگاه‌های تحت مدیریت خود، در حوزۀ تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان ارائه کردند. 

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار