اردبیل؛

افزایش بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارتقا خدمات درمان بیمارستان‌های دولتی استان تعداد بیماران بستری ۷.۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ فرهاد پورفرضی در حاشیه دومین سمپوزیم سلول‌های بنیادی افزود: علاوه بر این میزان مراجعه به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها نیز ۱۴.۳ درصد افزایش یافته است.

وی با تأکید به حمایت قابل توجه دولت در تأمین هزینه‌های درمانی گفت: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ برنامه میزان کاهش پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی ۶۷۱ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال ابلاغ شده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: میزان پرداختی از جیب مردم طی سه سال گذشته تا ۷.۵ درصد رسیده است و این میزان با احتساب سه درصد محاسبه پرداخت بیمه روستایی و شش درصد سایر بیمه‌شدگان است.

پورفرضی متذکر شد: در طول این طرح تمامی خدمات دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران توسط بیمارستان و یا با مسئولیت و تأمین هزینه توسط بیمارستان همراه بوده و در مجموع موجب شده است میزان رضایتمندی بیماران در طول سه سال از ۷۰.۳ درصد به ۹۱ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ بیمارستان دانشگاهی در سطح استان افزود: دو بیمارستان خصوصی، دو بیمارستان تأمین اجتماعی و یک بیمارستان بنیاد شهید در استان ارائه خدمت می کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.