ساری،

اجرای طرح ملی زیست فناوری دانش آموزی در آمل

طرح ملی زیست فناوری دانش آموزی در آمل اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس گروه آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی رئیس جمهور امروز در بازدید از مراحل اجرای طرح ملی زیست فناوری دانش آموزی در مدرسه راهنمایی ششم بهمن شاد محل آمل گفت: این طرح نخستین بار در کشور به منظور حمایت از دانش آموزان علاقمند به زیست شناسی و رشته های مرتبط به صورت آزمایشی در مازندران اجرا شد.

سیدی اجرای این طرح را همگرایی علمی و عملی میان دانش آموزان مقاطع ششم تا پایان متوسطه برشمرد و افزود: با اجرای این طرح علاقمندان به رشته های زیست فناوری با حمایت پژوهش سراهای دانش آموزی شهرستانها ایده های خود را تجاری می کنند.

وی با اشاره به شکل گیری تحولات در حوزه زیست‌فناوری کشور و دنیا گفت: تشخیص انواع بیماریها و نیز محیط پیرامون نیاز به کارهای عملی وپژوهشی دارد که حوزه بیوتکنولوژی و زیست فناوری به کمک این بیماری‌های ناشناخته می رود.

سیدی، نقش حوزه زیست‌فناوری را در تامین و تضمین سلامت افراد و مواد غذایی مصرفی نیز مهم برشمرد و افزود: اهمیت این حوزه و تاثیرگذاری آن در بخش سلامت به ویژه در حوزه‌های دارو، گیاهان، واکسن، نفت، انرژی و محیط‌زیست رو به افزایش است.

به گفته آسوری رییس پژوهشکده انیسیتو پاستورشمال کشور شعبه آمل این طرح با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی رییس جمهور و با حضور 25 دانش آموز در حال اجراست.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.