اصفهان؛

اعتبار ملی برای طرح آبرسانی گلاب 2

استاندار اصفهان خواهان تخصیص اعتبار ملی برای طرح آبرسانی گلاب 2 شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،زرگرپور خواهان سرعت بخشیدن به طرح سامانه دوم تامین آب شرب استان اصفهان شد و افزود: برای تکمیل سامانه دوم انتقال آب شرب باید ردیف بودجه ملی در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: طرح انتقال آب تونل گلاب 2 ، بخش ابتدایی طرح آبرسانی به 14 شهرستان استان اصفهان(73 شهر و 78 دهستان) و به طول 27 کیلومتر است ؛ در این طرح قرار است از طریق تونل که عملیات اجرایی آن ازسال 88 آغاز شده و پیشرفت فیزیکی اندکی داشته ،آب مورد نیاز این استان به شکل مستقیم از محل دریاچه سد زاینده رود در منطقه چادگان منتقل شود.
استاندار اصفهان گفت: سامانه دوم انتقال آب تاحدودی می تواند در تامین آب شرب استان موثر باشد و به عبارتی هیچ خط انتقال آبی به این اندازه از اهمیت برخوردار نیست.
زرگرپور با بیان اینکه نزدیک به پنج میلیون نفر تنها از یک سامانه تامین آب شرب استفاده می کنند، گفت: این موضوع هم از لحاظ کمیت آب و هم از منظر پدافند غیر عامل حائز اهمیت است و این موضوع شاید در کشور منحصر به فرد باشد و وضعیت شکننده ای را رقم زده است.
وی ادامه داد: با توجه به گزارش شرکت آبفای استان تعداد چاه های موجود فلمن 10 حلقه است و با خشک شدن رودخانه و کاهش ظرفیت در این چاه ها، تنها 2 حلقه از چاه های فلمن آب دارند و اغلب چاه های متفرقه نیز خشک شده اند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سامانه دوم انتقال آب شرب قابل توجه و اهمیت است و باید به آن توجه ویژه شود چرا که به تامین آب پنج میلیون نفرمربوط می شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.