زاهدان؛

جذب 1 هزار معلم در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مقرر شده در سال جاری 1 هزار معلم در سیستان و بلوچستان جذب شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان علی نخعی  در نشست خبری که  در سالن اجتماعات خانه معلم برگزار شد افزود: در سال جاری 1000نفر معلم در سیستان و بلوچستان جذب می‌شوند که بزودی اطلاعیه استخدام مربوط به آن  از طریق رسانه‌های جمعی منتشر می‌شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از اولویتهای آموزش پرورش تلاش برای کیفیت بخشی امر آموزش است افزود: طی یکسال گذشته 9 هزار ساعت کلاس فوق برنامه در مدارس استان در ایام عید نوروز و امتحانات دانش‌آموزان برگزار شده است. 

وی تصریح کرد: این آموزش‌ها بصورت کاملا رایگان ارائه شده است که منتتهی  به بهبود و کیفیت امر آموزش در مدارس استان شده  است و خوشبختانه در این خصوص روند روبه رشدی را تجربه کردیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در آستانه ثبت نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی شده تا ثبت نام بدون معطلی انجام شود و به شهروندان این اطمینان داده می‌شود که هیچ دانش‌آموزی از ثبت‌نام جا نماند. 

وی با اشاره به اینکه مدارس نیز وظیفه دارند برای جلوگیری از ازدحام جمعیت دانش‌آموزان ساکن در محدوده مدارس را در اولویت ثبت نام قرار دهند، افزود: در حال حاضر 325 کلاس درس برای سال تحصیلی جدید در حال ساخت است که کار ساخت آنها در مهرماه به پایان می‌‎رسد. 

نخعی تصریح کرد: از مهر ماه سال گذشته تا مهرماه سال جاری 925 کلاس درس توسط خیرین و بخش دولتی در استان ساخته شده و یا در حال ساخت است که طی سه سال گذشته رشد 10 برابری را نشان می‌دهد. 

وی گفت: در سال جاری در بحث جشنواره‌های خیرین مدرسه ساز 6 میلیارد تومان پول جذب شده است که صرف مدرسه سازی تا پایان سال می‌شود. و دولت نیز برای اولین بار یک ردیف بودجه مستقل به امر مدرسه‌سازی به استان اختصاص داده است. 

وی افزود: 600میلیارد تومان در بازده زمانی سه سال به استان اختصاص یافته که مبلغ 170 میلیارد تومان برای سال 95 اخذ شده است که این اعتبارات جهش قابل ملاحظه‌ای را در امر زیرساختهای آموزش و پرورش ایجاد می‌کند. 

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار