ایجاد کارگروه زیست‌محیطی دریاچه ارومیه

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران گفت: در جهت بررسی عوامل خشک شدن دریاچه ارومیه کارگروهی در بنیاد علم ایران تشکیل و در آن راهکارهای زیست‌محیطی در اطراف این دریاچه بررسی می‌شود.

عزت ا‌لله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اقدامات این صندوق در جهت حمایت از طرح‌های محیط زیستی اظهار داشت: ایجاد کارگروهی تحت عنوان حفاظت از محیط زیست و سلامت آبزیان در بنیاد علم ایران تشکیل شده تا با بررسی فرایند‌های زیست‌محیطی و تغییرات اقلیمی، گرمایش زمین لحظه به لحظه اندازه‌گیری شود.

وی بیان کرد: کارگروه دیگری تحت عنوان کشاورزی قرار است در این صندوق ایجاد تا پروژه‌های زیست‌محیطی بررسی و در صورت کاربردی بودن طرح‌ها، طرح ارائه شده مورد حمایت صندوق پژوهشگران و نوآوران قرار بگیرد.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران در خصوص ایجاد کرسی‌های پژوهشی تحت عنوان دریاچه ارومیه گفت: در این کرسی کارهای تحقیقاتی در خصوص بررسی عوامل ایجاد شده در  خشکی دریاچه ارومیه ارائه راهکارهای احیای آن در  دست بررسی و تحقیق  قرار می‌‌گیرد و در این کرسی از همه نظرات متخصصان داخلی و خارجی استفاده می‌شود.

ضرغام یادآور شد: برای اینکه نام زیبای خلیج فارس در مقالات علمی خارج از کشور منتشر شود توصیه‌های پژوهشی خلیج فارس در این صندوق ایجاد شده تا راهکارهای سلامت محیط زیست این خلیج مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: در جهت بالا بردن سطح دانش افراد جامعه نسبت به محیط زیست بسته‌های آموزشی با موضوعات تغییرات اقلیمی و تعادل زیست‌محیطی در بین آحاد مردم پخش شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار