یاسوج؛

اختصاص 200 میلیارد ریال به تالارمرکزی یاسوج

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش دو برابری اعتبار تالار مرکزی یاسوج در سال جاری از 100 به 200میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی اصغر کاراندیش در دیدار با سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و غلام محمد زارعی نماینده مرم شهرستان های بویراحمد ودنا در مجلس افزود: با تخصیص 100درصدی این میزان اعتبار پیشرفت قابل ملاحظه ای در روند اجرای این طرح بوجود خواهد آمد.

وی از تخصیص و پیش بینی 200میلیارد ریال اعتبار نیز در سال 96 برای بهره برداری از فازهای یک ودو این پروژه خبر داد وگفت: تالار مرکزی یاسوج با زیربنای حدود 23هزار مترمربع بزرگترین (مجتمع فرهنگی وهنری)در سطح کشور است.

وی اظهار کرد: اولویت نخست وزارت ارشاد تکمیل فازهای یک و دو این طرح به میزان 14 هزار مترمربع است.

وی از اختصاص مبلغ 70میلیارد ریال در سال 94 برای این طرح از سوی وزارت ارشاد خبر داد و گفت: تاکنون افزون بر 230 میلیارد ریال برای این طرح فرهنگی هزینه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در سفر خود به استان کهگیلویه وبویراحمد ضمن دیدار با استاندار و بازدید از طرح های فرهنگی و هنری در حال اجرای شهر یاسوج از نزدیک نیز با کارکنان و مدیران ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار کرد.

دیدار با اهالی فرهنگ وهنر استان ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج از دیگر برنامه های معاون وزیر ارشاد در کهگیلویه وبویراحمد است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست بر ضرورت نگاه ویژه دولت و وزارت ارشاد نسبت به این استان و تامین اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و تکمیل طرح های فرهنگی و هنری در حال اجرای استان تاکید کرد.

سید موسی خادمی افزود: با وجود استعدادها و ظرفیت های بالقوه فرهنگی و هنری اما امکانات و تجهیزات برای شکوفایی این ظرفیت ها در استان بسیار ناچیز است.

وی اظهار کرد: تالار مرکزی یاسوج یکی از مهمترین طرح های اولویت دار و پیشنهادی استان در سفر زودهنگام هیات دولت به این استان است.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد ودنا نیز در این نشست گفت: تالار مرکزی یاسوج با زیربنای حدود 23هزارمترمربع و ظرفیت بیش از یکهزارو 500 نفر بزرگترین تالار کشور محسوب می شود.

غلام محمد زارعی اظهار کرد: این طرح که از سال 87 تاکنون اغاز شده به دلیل کمبود اعتبار تاکنون به بهره برداری نرسیده است.

وی استعداد و ظرفیت های بالقوه درحوزه فرهنگ و هنر این استان از جمله موسیقی، شعر، فیلم، عکاسی، ادبیات ، داستان و حتی حوزه رسانه ها را یاداور شد و گفت:کمبود امکانات و تجهیزات مانع شکوفایی این استعدادها شده است.

وی افزود: شهر یاسوج تنها مرکز استان در کشور است که سینما ندارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.