مرگ سالانه 22 هزار کودک در کشور/ تغذیه با شیر مادر موثرترین راه‌‌ پیشگیری از مرگ و میر کودکان

معاون بهداشت وزارت بهداشت از مرگ 22 هزار کودک در سال خبر داد و گفت: می توان با فرهنگ‌سازی تغذیه با شیر مادر از عوامل خطر پیشگیری کرد.

مرگ سالانه 22 هزار کودک در کشور/ تغذیه با شیر مادر موثرترین راه‌‌ پیشگیری از مرگ و میر کودکانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی‌اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت در مراسم گرامیداشت هفته جهانی شیر مادر که امروز در مرکز طبی کودکان بیمارستان امام خمینی برگزار شد، گفت: خیلی سخت بود که ما پزشکان تغذیه انحصاری کودک با شیر مادر را تا 6 ماه قبول کنیم اما اکنون این فرهنگ در کشور ما جا افتاده است چرا که شیر مادر ارزشمندترین ماده غذایی است که خدا رایگان در اختیار مادران قرار داده است. 
 
سیاری ادامه داد: طبق تحقیقات اخیر نوزادی که با وزن کم و زودتر از موعد متولد می‌شود در بزرگسالی دچار اضافه‌وزن، دیابت نوع 2، سکته قلبی، سرطان، فشار خون، سندرم متابولیک و کاهش طول عمر می‌شود اما به ما می‌گویند راجع به این مسائل صحبت نکنیم تا مادران به هر تعداد و هر زمانی که می‌خواهند بچه‌دار شوند. 
 
وی مشکل بعدی را بی‌حوصلگی پرسنل بیمارستان‌ها و متخصصان در انجام زایمان و تمایل آن‌ها به سزارین شدن مادر دانست. 

مادری كه زايمان مي كند در ساعت اول بايد به نوزاد خود شير دهد اما به علت تمايل متخصصان و كارشناسان به سزارين ،اين اقدام كمتر انجام مى شود. و نياز به آموزش و فرهنگ سازى حس مى شود. البته در اجراى طرح تحول سلامت  إمكانات خوبى براي اتاق هاى زايمان فراهم شده و شاهد افزايش زايمان طبيعي در اين دوره بوده ايم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از مرگ سالانه ٢٢ هزار كودک در كشور خبر داد و افزود: در سال ٩٣ هزار مرگ در افراد با سن ٣٠ تا ٧٠ سال، ٥٥ هزار مرگ در افراد زير ٥٠ سال و ٢٢ هزار مرگ در كودكان گزارش شده است كه مى توان به كمک تغذيه با شير مادر در كاهش عوامل خطر بيولوژيك مرگ و مير گامى موثر برداشت.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا جای تاسف داره
آخرین اخبار