مشهد؛

تدوین اسناد اقتصادمقاومتی ویژه شهرها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از تدوین اسناد اقتصاد مقاومتی ویژه شهرها در سطح استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مقدوری با اعلام این خبر گفت: برنامه مربوط به اقتصادمقاومتی حاوی اولویت ها، سیاست ها و راهبردها از سوی دفترامورشهری و شوراهای استانداری به شهرداری ها ابلاغ شده است.

وی افزود: شهرداران موظفند تا با اخذ نظریه های مشورتی نخبگان و کارشناسان و درنظرگرفتن جمیع مسائل محلی، اسنادی را تهیه کنند که توسعه متوازن را در آینده شهرها تضمین کند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: سند اقتصادمقاومتی هرشهر باید درون زا و متکی به قابلیت های آن منطقه باشد.

مقدوری با بیان اینکه برای هریک از شهرداری های استان برنامه بلندمدت تهیه می شود، گفت: وظیفه اصلی در تدوین این برنامه ها بر عهده دفتر فنی استانداری خراسان رضوی است که دفتر امورشهری و شوراها نیز در اجرای آن مشارکت می کند.

وی بر لزوم مشارکت حداکثری شهرداری ها با استانداری در خصوص تدوین این برنامه تاکید و تصریح کرد: باید حداکثر تا پایان آبان ماه سال جاری برنامه بلندمدت اولیه مربوط به هریک از شهرهای استان آماده ارائه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: برنامه های بلندمدت و اقتصادمقاومتی شهرداری ها باید دارای نوآوری بوده و شامل پروژه ها، سیاست های عملیاتی و زمان بندی اجرا باشد.

مقدوری ادامه داد: دفترامورشهری مسئول راه اندازی کمیته پیگیری وصول مطالبات شهرداری ها ازدستگاه های اجرایی است.

وی شهرداری ها را موظف به همکاری در اجرای دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر تشکیل ستادمدیریت بحران شهرها، اعلام پروژه های نیمه تمام خود به دفترفنی استانداری و تهیه برنامه های توسعه شهری کرد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.