انتقاد سفیر سابق هند در امارات از نقض حقوق کارگران هندی در عربستان

سفیر پیشین هند در امارات و ایران از نقض قوانین کار و حقوق کارگران هندی در عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی بی بی سی برای بررسی وضعیت کارگران هندی و تضییع حقوق کارگری آنان درعربستان سعودی، با سفیر پیشین هند در کشورهای امارات عربی متحده و ایران گفتگویی زنده انجام داد.

این دیپلمات سابق هندی گفت: در حالت عادی این کارگران (هندی در عربستان سعودی) تحت حفاظت زیادی قرار ندارند، چون این کارگران خودشان با کارفرمایان قرار داد می بندند و هیچ توافقنامه ای بین دولت ها (عربستان سعودی و هند) وجود ندارد. از این رو زمانی که کارفرما ورشکسته می شود و همراه با مدارک کارگر؛ از جمله گذرنامه؛ متواری می شود دیگر این کارگران  هیچ چیزی در دست ندارند و نمی توانند به هند بازگردند.
 
سفیر پیشین هند در امارات خواستار اعمال فشار به عربستان سعودی شد و گفت: ما در نهایت باید اتباع خود را به کشور باز گردانیم ولی باید به سعودی ها فشار وارد کنیم تا دولت سعودی نتواند به آسانی کارگران را جذب کند ولی حقوق شان پرداخت نشود.

دیپلمات سابق هندی گفت: سعودی ها خیلی به مطالبات و درخواست های سازمان بین المللی کار پاسخ نداده اند. آنها به پرسش ها پاسخ نمی دهند و در برابر آن مقاومت می کنند، نقض حقوق بشر وجود دارد، ساعات کاری کارگران مشمول مقررات مناسب  نیست. پس این کشورها باید این مسائل را حل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار