اهواز؛

طرح آسمانی‌ها در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

شاکله و روح برنامه های طرح آسمانی ها این است که بستری برای استفاده از ظرفیت های ورزشی، آموزشی، فرهنگی، هنری و عقیدتی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، از برگزاری طرح آسمانی ها ویژه اوقات فراغت کانون های مساجد استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: در این طرح به بیش از ۵۰ هزار نفر از اعضای کانون ها خدمات ارائه می شود.

حسین براتی گفت: امسال هم همانند سال های گذشته، دبیرخانه کانون های مساجد استان با توجه به ایام تابستان و فصل اوقات فراغت، برنامه هایی را ویژه اعضای کانون های مساجد که عموما از بخش دانش آموزی تشکیل می شوند، به مناسبت پرکردن بهینه ایام اوقات فراغت تدارک دیده است.

 وی با اشاره به اینکه اطلاعات لازم جهت برگزاری این ایام از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها تحت عنوان «طرح آسمانی ها» به کانون های مساجد ابلاغ شده است، افزود: طرح آسمانی ها به منظور غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون های مساجد، با استفاده از پتانسیل برنامه های آموزشی کانون های، بهره مندی از ظرفیت کتابخانه ها و سوق دادن اعضای کانون های مساجد به درست پر کردن ایام فراغت خودشان انجام می شود.

 وی اضافه کرد: توجیهات و توضیحات لازم به کارشناسان دبیرخانه کانون های مساجد استان تقدیم شده و امیدواریم به واسطه این عزیزان اهداف ما اجرایی و محقق شود که در این راه همواره باید سعی کنیم این ظرفیت به خوبی شناسایی و جهت داده شود و نسبت به وظایفی که برای این نسل پیش رو داریم، ایفای نقشی داشته باشیم.

 مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان، خاطر نشان کرد: شاکله و روح برنامه های طرح آسمانی ها این است که بستری برای استفاده از ظرفیت های ورزشی، آموزشی، فرهنگی، هنری و عقیدتی که بر اساس نظام جامع اوقات فراغتی که از سوی ستاد عالی کانون های مساجد ابلاغ شده است، فراهم شود.

 او با بیان اینکه در سطح استان با توجه به گستردگی و پراکندگی کانون ها و مراکز شهری و روستایی سعی شد که از این پراکندگی به عنوان یک فرصت تلقی شود، اظهار کرد: به این منظور مراکز دولتی که امکان ارائه خدمات به جوانان و نوجوانان را ندارند از ناحیه و قبل حضور کانون ها و مراکز مختلفی که در سطح استان در مساجد حضور دارند موفق شوند که خدماتی در حوزه مسائل تربیتی و قرآنی به اعضای خود ارائه دهند و بدین وسیله کانون های مساجد نقش بی دیل خود را در انتقال مفاهیم و ارزش های نظام جمهوری اسلامی یفا کنند.

 وی ادامه داد: تقریبا یک هزار کانون فرهنگی هنری و بالغ بر٢٦٠ کتابخانه وابسته به کانون های مساجد در ایام اوقات فراغت در سطح مساجد استان خدمات فرهنگی، هنری و کتابخوانی به جامعه هدف ارائه می دهند که امیدواریم با این گستردگی حجم کتابخانه ها و کانون های مساجد بیش از ٥٠ هزار نفر از برنامه های اوقات فراغت استان کانون های مساجد استان بهره مند شویم.

 براتی، ابراز کرد: ما به منظور شناسایی و ساماندهی نظام پرداخت مالی و گزارش گیری از چگونگی انجام برنامه های اوقات فراغت تفاهم نامه ای تنظیم کردیم که به صورت چند جانبه از ناحیه دبیرخانه استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و کانون های مساجد به امضا می رسد و مکانیزم انجام طرح آسمانی های امسال تعیین می شود و مشخص خواهد شد که وظایف و ظرفیتی که در انجام این طرح چه خواهد بود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.