یاسوج؛

توزیع 1500 لیتر سموم ضد انگل دامی

معاون سلامت دامپزشکی استان از توزیع یک‌هزار و 500 لیتر سموم ضد انگل دامی برای مقابله با بیماری‌های انگلی در دام‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛امید جمشیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایفی که دامپزشکی بر عهده دارد، اظهار کرد: دامپزشکی دستگاهی است که با نظارت‌ها و فعالیت‌هایی که در سطح جامعه دارد از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری کرده و به سلامت افراد جامعه می‌اندیشد.

وی با بیان اینکه از مردم انتظار می‌رود در هر زمینه‌ای همکاری لازم را با دامپزشکی داشته باشند، تصریح کرد: اگر هشدارهایی که دامپزشکی می‌دهد مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها را در جامعه نخواهیم داشت.

جمشیدی یکی از کارهای این دستگاه را کمک به سلامت و بهداشت دام‌ها ذکر کرد و گفت: در همین خصوص مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی بر عهده دامپزشکی است.

معاون دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از بیماری‌هایی که توسط انگل‌ها به دام انتقال داده می‌شود یاد کرد و افزود: انگل‌ها تبعات مخربی در دام‌ها به جای می‌گذارند که اگر پیشگیری لازم صورت نگیرد ضررهای بسیاری را در جامعه دامی شاهد خواهیم بود و همچنین سرایت آن به جامعه انسانی را خواهیم داشت.

جمشیدی از اقداماتی که توسط دامپزشکی در زمینه مبارزه با انگل‌های دامی صورت گرفته سخن به میان آورد و گفت: در همین زمینه به مقدار یک‌هزار و 500 لیتر سموم ضد انگل در بین دامداران و در همه شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی افزود: به همین منظور و برای مبارزه و مقابله با انگل‌های دامی بیش از 204 هزار متر مربع مکان نگهداری دام‌ها در استان توسط این اداره‌کل سمپاشی شده و همچنین به تعداد بیش از 74 هزار نوبت سم‌پاشی علیه انگل‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.