بلوف‌های تکنولوژیک در فیلم جدید هالیوودی؛

این بار "جیسون بورن" مسئول تقلبی CES می‌شود

خبرنگار حوزه فناوری بودن درست مثل این است که قهرمان فیلم‌های اکشن باشید خصوصا وقتی "جیسون بورن" یک مامور فوق جاسوسی خودش را در نقش یک فعال حوزه فناوری جا می‌زند.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سری فیلم‌های "جیسون بورن" با بازی درخشان هنرپیشه شناخته شده هالییود "مت دیمون" در دو دهه اخیر سر و صدای زیادی بر پا کرده است. تعدادی زیادی از علاقه‌مندان به فیلم‌های اکشن در این سال‌ها به خیل عظیم طرفداران این فیلم پیوسته‌اند و حتی تلویزیون ایران هم در چند نوبت ماجراهای هیجان‌انگیز این جاسوس آمریکایی را پخش کرده است.

این بار

حال سازندگان این سری از فیلم‌های سینمایی "جیسون بورن" دست به کار شده و سری جدید این فیلم را ساخته و روانه بازار کرده‌اند. در فیلم سینمایی "جیسون بورن 2016" یک نکته بسیار جالب است و آن هم این که این بار نقش اصلی که یک جاسوس بالفطره است خودش را بجای یک کارشناس حوزه فناوری جا می‌زند. در این گزارش سعی کرده‌ایم بررسی کنیم کارهایی که "جیسون بورن" به عنوان یک فعال حوزه فناوری در این فیلم انجام می‌دهد تا چه حد واقعی است و تا چه میزان تخیلات هالیوودی این فیلم در حوزه فناوری با واقعیت‌های موجود تکنولوژیک در دنیا هماهنگی دارد.

شباهت خبرنگاران با هنرپیشگان اکشن

به دلایل بسیاری یک خبرنگار حوزه فناوری بودن درست مثل یک قهرمان فیلم اکشن بودن است، اگر این حرف را باور ندارید فیلم جدید "جیسون بورن 2016" را ببینید تا به این واقعیت پی ببرید. در این فیلم یک آدمکش حرفه‌ای تبدیل به آن دست آدم‌هایی می‌شود که در گوشه خانه نشسته و از پشت میز کامپیوتر خود با هک کردن سازمان‌ها و افراد مختلف دست به خرابکاری‌های باورنکردنی می‌زند. "جیسون بورن" از جمعه گذشته باری دیگر به سینماهای جهان آمده تا قادر باشیم یک بار دیگر "مت دیمون" را در نقش یک جاسوس فوق حرفه‌ای به نظاره بنشینیم.

ما قصد نداریم با تعریف کامل این فیلم لذت دیدن آن را برای شما کمرنگ کنیم اما درباره این فیلم باید همین قدر بدانید که موضوع آن درباره توطئه و خیانت یک مامور بلند مرتبه سازمان سیا است که "توماس لی جونز" نقش آن را بازی می‌کند و البته یک بچه پولدار که در "سیلیکون ولی" کار می‌کند و نقش آن را "ریز احمد" بازی می‌کند. بورن این دو مرد را در لاس‌وگاس تعقیب می‌کند برای آنکه می‌داند آنها قصد دارند در یک مجمع عمومی کنفرانسی ارایه داده و یک تکنولوژی جدید به نام "expocon” را معرفی کنند.

این بار

جالب است بدانید این تکنولوژی واقعا در شهر لاس‌وگاس آمریکا در جریان یک کنفرانس به مردم جهان معرفی شده است. البته استفاده‌کنندگان از این تکنولوژی آن را خیلی بهتر از اعضای CES(کنفرانس عمومی معرفی فناوری‌های جدید که سالانه در لاس‌وگاس برگزار می‌شود) می‌شناسند. هر ژانویه تمام خبرنگاران حوزه تکنولوژی از سراسر جهان به همراه تعداد زیادی از تولیدکنندگان صنعتی و تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری به مرکز همایش‌های لاس‌وگاس می‌آیند تا ببینند چه گجت‌های جدیدی در دو سال آینده روانه بازار خواهد شد.

CES همایش بسیار بزرگی است و هر ساله چیزی نزدیک به 170هزار بازدیدکننده دارد اما خوشبختانه "بورن" به عنوان یک ابر قهرمان این توانایی را دارد که با سرعت زیاد در بین این جمعیت قدم زده و از آنها عبور کند. اگرچه "بورن" استاد تغییر هویت است اما این موضوع هم این را توضیح نمی‌دهد که چطور "بورن" موفق شده چندین امتحان مشکل را پشت سر بگذارد و به جایگاه یک کارشناس ارشد حوزه فناوری دست پیدا کند.

در این فیلم، "بورن" هدف خود را تا سالن اصلی نمایشگاه تعقیب می‌کند جایی که استارت‌آپ‌ها و تولید کنندگان کوچک گجت‌های جدید خود را به نمایش گذاشته‌اند.

این بار

ما می‌دانیم که بورن استاد تطبیق با شرایط جدید است اما مطمنا او نمی‌تواند نامریی شود و به فاصله بسیار نزدیک نسبت به غرفه استارت‌آپ‌ها رسیده و 10 دقیقه هم برای نصب اطلاعات خود در نزدیکی غرفه کمپانی مورد نظرش بایستد؛ آنچه که اگر چه باورنکردنی است اما در فیلم اتفاق می‌افتد.

در بین شلوغی نمایشگاه جیسون بورن یک دستگاه ردیاب را از روی یکی از میزهای نمایشگاه بلند می‌کند و همین موضوع ما را به غیرواقعی‌ترین بخش این فیلم می‌رساند. چرا که بورن در شرایطی از این ردیاب در حال موتورسواری، تعقیب و گریز با ماشین‌های اسپرت و بالا و پایین رفتن از پله‌ها استفاده می‌کند که این دستگاه اصلا به وای‌فای متصل نشده است.

اگر شما هم مثل ما این سوال برایتان پیش آمده که چطور چنین چیزی ممکن است، باید بدانید که این جادوی هالیوود است!


گزارش از نادر نینوایی


منبع: www.cnet.com


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار