همدان؛

صادرات 261 هزارو 362 تن کالا از گمرک همدان

261 هزارو 362 تن شامل 38 قلم کالا از گمرک استان همدان صادر شد.

صادرات 261 هزارو 362 تن کالا از گمرک همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مدیرکل گمرک استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: ارزش این کالاهای صادراتی 36 میلیون و 455 هزار دلار است.

خشوعی با بیان اینکه صادرات امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 32 درصد کاهش داشته است، افزود: این کالاهای صادراتی از نظر ارزش دلار هم 16 درصد کاهش داشته اند.

وی از کاهش 14 درصدی صدور اظهارنامه های صادراتی هم خبر داد و اظهار داشت: امسال هزارو 297 اظهارنامه صادراتی در گمرک استان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان مهمترین کالاهای صادراتی استان را سیمان با 49 درصد، سفال با 8 درصد، ترشی و شوریجات با 21 درصد و سیب زمینی با 38 درصد کاهش صادرات دانست و گفت: این کالاها بیشتر به کشورهای خاورمیانه، اوکراین، امارات، اسپانیا، عراق، اردن، کویت، قزاقستان، لبنان، رومانی، اسلواکی، سومالی، افغانستان، آذربایجان، ترکمنستان و آلمان صادر شده اند.

خشوعی ادامه داد: امسال صادرات لبنیات دو هزار و 421 درصد، کشمش 6 درصد، گونی پلاستیکی 71 درصد، چینی آلات بهداشتی 108 درصد و ظروف تفلون هم 88 درصد افزایش داشته اند.

این مسئول با اشاره به مشکلات پیش آمده در مسیر صادرات کشور در سال های اخیر افزود: 60 درصد صادرات استان همدان به کشور عراق بود که به خاطر جنگ های این کشور و بالا رفتن تعرفه های صادراتی ما به این کشور کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ا
برچسب ها: صادرات ، گمرک ، همدان ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.