یزد؛

اردکان، قطب مهم اشتغال و تولید استان

اردکان به لحاظ مصرف 55 درصدی مصرف برق در بخش صنعت، قطب مهم تولید استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: 55 درصد مصرف برق اردکان صنعتی است و قطب مهم استان در بحث تولید و اشتغال به شمار می رود. 

محمدرضا صحتی در دیدار با هادی مقیمی، فرماندار شهرستان اردکان متوسط میزان مصرف این شهرستان را 60 مگاوات اعلام کرد و گفت: 55 درصد مصرف اردکان صنعتی است و یکی از قطب های مهم استان در بحث اشتغال و تولید به شمار می رود. 

وی به برق رسانی روستاهای استان اشاره ای داشت و گفت: روستای میل سفید جزء روستاهای زیر ده خانوار است که با اعتباری بالغ بر چهارمیلیارد ریال در سال جاری برق دار می شود و این درحالی است که ما جشن برق رسانی به روستاهای بالای ده خانوار را در استان گرفته ایم.

صحتی در پاسخ به سئوال یکی از مسئولین فرمانداری اردکان مبنی بر در نظر گرفتن توسعه انرژی خورشیدی در شهرستان اردکان، افزود: در حال حاضر با سرمایه گذاری علاقمندان به نصب پنل های فتوولتاییک، شرایط خرید تضمینی هر کیلووات انرژی تولیدی 8000ریال توسط وزارت نیرو وجود داشته در صورتی که متوسط فروش برق در کشور 600ریال است. 

وی از استقبال مسئولین کمیته امداد برای اختصاص تسهیلات خرید پنل خورشیدی ویژه مددجویان آن سازمان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایط ویژه خرید برق از نیروگاه های کوچک زیر پنج کیلووات، باعث شود تا تولید برق از این نعمت خداوندی توسعه یابد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در بخش دوم سخنانش وصول مطالبات را امری مهم و حیاتی برای صنعت برق دانست و اذعان کرد: 60 درصد تولید برق کشور توسط بخش خصوصی است و واریز پول دولت به آنان مستلزم پرداخت به موقع هزینه های برق مصرفی صنایع و دیگر مشترکین شهر های کشور است. 

هادی مقیمی، فرماندار شهرستان اردکان در سخنانی تعامل صنعت برق و صنایع در وصول مطالبات را ضروری خواند و ضمن تاکید بر این موضوع مهم، در خصوص وضعیت شهرستان، عنوان کرد: اردکان؛ یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده و در سال گذشته به صورت مجموع 200 میلیارد ریال در بخش های مختلف برای مردم هزینه شده است. 

وی با قدردانی از نگاه ویژه مدیران صنعت برق برای برق رسانی به روستای میل سفید، افزایش امنیت و مهاجرت معکوس به روستاها را از فواید برق در روستاها برشمرد و گفت: توسعه صنعتی در ارکان باعث شده تا مردم برای کسب نشاط و رهایی از تنش های زندگی صنعتی، آخر هفته ها را در روستاها سپری کنند. 

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.