پیش بینی گلدمن ساکس از مدال آوری ایرانیان در برزیل؛

ایران با کسب 13 مدال در جایگاه هجدهم المپیک قرار می گیرد + عکس

موسسه گلدمن ساکس با پیش بینی قرار گرفتن کشورهای امریکا و چین در جایگاه های اول و دوم، جایگاه کاروان ایران را نیز تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هر 4 سال یک بار اقتصاد دانان موسسه گلدمن ساکس به پیش بینی تعداد مدال های کسب شده از سوی ورزشکاران کشورهای گوناگون می پردازند.

بر پایه پیش بینی این نهاد، دو غول اقتصادی برتر جهان یعنی کشورهای امریکا و چین در بازی های المپیک ریو 2016 بیشترین تعداد مدال ها را از آن خود خواهند کرد.

ایران با کسب 13 مدال در جایگاه هجدهم قرار می گیرد

کشور امریکا با دستیابی به 106 مدال در مجموع که 45 عدد از آنها طلا خواهد بود، می تواند برای دومین بار به جایگاه نخست از نظر کسب بیشترین تعداد مدال دست یابد.

همچنین کاروان المپیک کشور چین با کسب 89 مدال در مجموع که 36 عدد طلایی رنگ خواهد بود، پس از امریکا قرار خواهد گرفت و این موضوع یادآور جدول توزیع مدال ها در بازی های المپیک 2012 لندن خواهد بود.

اما مهم ترین نکته در پیش بینی موسسه گلدمن ساکس، تعداد مدال هایی است که کاروان المپیک کشورمان در بازی های المپیک ریو 2016 به دست خواهد آورد.

ایران با کسب 13 مدال در جایگاه هجدهم قرار می گیرد

از دیدگاه گلدمن ساکس، کشور ایران در بزرگ ترین رویداد ورزشی جهان به 13 مدال دست می یابد که از این تعداد 4 مدال به رنگ طلایی خواهد بود.

علاوه بر این، جایگاه ایران در جدول توزیع مدال ها جایگاه هجدهم خواهد بود و تعداد مدال های طلای ایران نسبت به دوره پیش تغییر نخواهد کرد و همچنان 4 عدد خواهد بود.

لازم به ذکر است که از نظر موسسه گلدمن ساکس، کشور برزیل میزبان بازی های المپیک 2016 تنها به 5 نشان طلا دست می یابد و به جایگاهی بهتر از جایگاه شانزدهم دست نخواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار