زنجان؛

ثبت اختراع سامانه تعمير وتعويض تجهيزات پست برق فشارمتوسط

برای اولين بار در كشور سامانه تعمير و تعويض تجهيزات پست 20 كيلوولت زمينی بدون اعمال خاموشی طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ با تلاش کارشناسان اين شركت براي اولين بار در كشور سامانه تعمير و تعويض تجهيزات پست 20 كيلوولت زمينی بدون اعمال خاموشی طراحی و ساخته شد.

كاظم جعفری مخترع اين طرح درخصوص اهداف و مزايای تعميرات و تعويض تجهيزات بخش فشار متوسط پست های زمينی با بیان اینکه برق با ساخت اين ابزار به ميزان قابل توجهي انر‍‍‍‍‍ژی توزيع شده كاهش يافته و مردم خاموشی برق كمتری را تجربه می كنند گفت :در بخش هزينه های توليد ، انتقال و نگهداری شبكه های برق نيز به مقدار زيادی صرفه جويی می شود.

وی افزود: با اجرای اين طرح امكان تعميرات ويا تعويض تجهيزات معيوب 20 كيلو ولت پست زميني در محدوده سراسر شهر در هر شرايط مكانی و زمانی مقدور بوده و اين بستر موجب تسريع در رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و افق چشم اندازها 1404 كشور در حوزه اصلاح الگوی مصرف برق و كاهش مدت زمان خاموشی به ازای هر مشترك خواهد شد.

وي به قابليت‌هاي ابزاری طرح ابداعی خود كه با همكاري مهندس علی غفاری از کارشناسان توزيع نيروی برق استان زنجان ساخته شده اشاره و خاطرنشان كرد: در طرح حاضر عمليات تعميرات تجهيزات فشار متوسط با ايجاد بای پس سيار درداخل پست زميني برق به صورت آنلاين و بدون اعمال خاموشی به ترانسفورماتور و منبع تغذيه پست قابل اجراست .

گفتنی است: اين پروژه توسط مهندس كاظم جعفری رئيس اداره خدمات فنی و همكاری مهندس علی غفاری كارشناس فنی اين اداره در مدت 14 ماه كارمطالعاتي و طراحی پروژه صورت گرفته كه پس از دريافت تائيديه كميته تحقيقات شركت مادر تخصصي توانير در مدت زمان 8ماه كار ساخت و تست عايقی و كاربردی آن به اتمام رسيده است و در خرداد ماه سال جاری به صورت عملی در يكی از پست های زمينی برق شهرستان زنجان به صورت Hot line (خط گرم) اجرا ونتايج آن گزارش شد.


انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.