شهرکرد؛

لزوم اجرای طرح های آبخیزداری در مدیریت خشکسالی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در مدیریت خشکسالی و بهبود مدیریت مصرف آب در استان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست شورای برنامه ریزی توسعه و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با حضور اعضای کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی در شهرکرد افزود: کاهش شدید سطح سفره های زیرزمینی، خشک شدن چاه ها و قنات ها، کاهش آب چشمه ها و آبرسانی سیار به شهرها، روستاها و نواحی صنعتی و تخصیص اعتیار ناچیز به این موضوع، مشکلات زیادی را برای توسعه استان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در صورت تأمین حقوق مردم چهارمحال و بختیاری، مخالفتی با انتقال آب مازاد به سایر استان ها نداریم.

سلیمانی گفت: همان طور که در مناطق نفت خیز درصدی برای عمران آن منطقه اختصاص می یابد، باید درصدی هم از درآمد انتقال آب برای اجرای طرح های آبخیزداری و کمک به تولید و زایش منابع آبی این استان اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: اکنون علاوه بر انتقال آب از چهارمحال و بختیاری، ناتمام ماندن طرح های مختلف از مشکلات اساسی این استان است.

سلیمانی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری پل ارتباطی و کوتاه ترین مسیر اتصال استان های مرکزی با خوزستان، بنادر جنوبی و آب های آزاد ایران است افزود: ارتقای زیرساخت های حمل و نقل و ترانزیت پایه و اساس توسعه مناطق مختلف کشور است.

وی با اشاره به اینکه در زمان تخصیص بودجه و اعتبارات ملی تنها به شاخص های جمعیتی و مساحتی توجه می شود و سایر معیارها مورد بررسی قرار نمی گیرد، تأکید کرد: اگر در توزیع این اعتبارات به محرومیت ها و توسعه نیافتگی مناطق مختلف توجه نشود، مناطقی نظیر چهارمحال و بختیاری همچنان در محرومیت باقی می مانند.

سلیمانی همچنین خواستار اختصاص بودجه بیشتری به صنعت گردشگری استان شد و با اشاره به تردد روزانه 220 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به شرایط خاص گردشگری در استان این میزان تردد در روزهای تعطیل به 700 تا 900 هزار خودرو افزایش می یابد.

در سفر 3 روزه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری، زیرساخت های گردشگری و فرصت های اقتصادی استان مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار