ارومیه؛

نظارت دقیق بر کیفیت آب آشامیدنی روستاها

جلسه آموزشی مشترک بهورزان و آبداران روستایی در شبکه بهداشت و درمان ماکو برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با توجه به اهمیت موضوع آب و برخورداری روستاها از آب سالم جلسه مشترکی با هماهنگی امور آب و فاضلاب و شبکه بهداشت و درمان ماکو جهت آبداران و بهورزان منطقه در مورخه دهم مردادماه در محل سالن اجتماعات شبکه برگزار گردید .

قاسم زاده مدیر شبکه بهداشت ودرمان ماکو و دبیر شورای تخصصی سلامت و امنیت غذایی منطقه با اشاره به اهمیت آب در سلامت انسان اظهار داشت : هدف از تشکیل این جلسه باز آموزی مجدد گروههای هدف و بررسی و شناسایی مشکلات و چالشهای موجود مربوط به حوزه بهداشت و اداره آب و فاضلاب و ارتقای سطح آگاهی و تشدید اقدامات کنترلی آب روستاها می باشد .

مدیر شبکه ضمن تقدیر از زحمات بی دریغ این نیروها در سالهای متمادی افزود : با همت و تلاشهای شما عزیزان سال گذشته اپیدمی خاصی در منطقه بوجود نیامد و انشاءالله با هم اندیشی ، تلاش جهت حفظ و ارتقای کیفیت آب روستایی و ایجاد تعامل و هماهنگی کاری، امسال هم بتوانیم با وجود کمبود اعتبارات مالی در این راستا، برمشکلات فایق آمده و آب سالم و بهداشتی جهت استفاده روستائیان تأمین نماییم.

مدنی کارشناس مسئول بهداشت محیط نیز با اشاره به آیه قرآن " همه چیز را از آب آفریدیم " در خصوص اهمیت آب در ادامه زندگی بشر و توسعه کشورها مطالبی ارائه داد و گفت: با وجود مشکلات و منابع محدود اعتبارات می بایستی برنامه ریزی دقیقی انجام گیرد تا حداقل آب سالم به مردم برسانیم.

مدنی در ادامه گزارش دقیقی از وضعیت آب منطقه ارائه کرد و افزود: از مجموع 124 روستا ی دارای سکنه ، 73 روستا مستقیمأ توسط امور آب و فاضلاب روستایی خدمت رسانی می شوند و 51 روستا تحت نظر غیر مستقیم اداره آب و فاضلاب روستایی هستند.

وی همچنین در خصوص موضوعاتی از جمله نقش مصرف آب بهداشتی در سلامتی مصرف کنندگان – کمیت و کیفیت آب آشامیدنی _ بیماریهای منتقله از طریق آب – منابع آلودگی آب - خصوصیات شیمایی آب - مباحثی بیان داشت .

در پایان هریک از بهورزان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روستاهای تحت پوشش ، مشکلات روستاها را به صورت کتبی جهت رسیدگی و بررسی کامل توسط هر دو ارگان ارائه دادند.

انتهای ‍‍پیام/س

برچسب ها: نظارت ، روستاها ، ماکو ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.