اردبیل؛

وجود 150 رشته کاردانش در سطح کشور

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در حال حاضر ۱۵۰ رشته کاردانش در سطح کشور دایر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مصطفی آذرکیش توجه به صنایع‌دستی را زمینه‌ساز بهبود اقتصاد خانواده و توسعه پایدار دانست و افزود: در حال حاضر ۱۵۰ رشته کاردانش در سطح کشور دایر است که امکان افزایش آن نیز متناسب با نیاز بازار کار وجود دارد.

وی گفت: تمامی رشته‌ها متناسب با ظرفیت، امکانات و تقاضای بازار کار استان‌ها بومی شده‌اند و انعطاف شاخه‌های کاردانش این امکان را فراهم ساخته که از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده شود.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش متذکر شد: استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها متناسب با آیین‌نامه همکاری دستگاه‌ها مصوب سال ۷۱ هیئت‌وزیران است و از مهرماه امسال نیز ۱۵۰ رشته در هنرستان‌ها دایر خواهد بود که در برخی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها استفاده شده است.

اشتغال ۷۰ درصدی رشته‌های کاردانش

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش از اشتغال ۷۰ درصدی رشته‌های کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش خبر داد.

مصطفی آذرکیش گفت: بیش از ۷۰ درصد از کارآموزان جذب بازار کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشتر بازار کار خوداشتغالی و کارآفرینی و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و خدماتی است، اضافه کرد: در برخی رشته‌ها بالای ۹۰ درصد اشتغال داریم و در مجموع در رشته‌هایی که نیاز بازار کار است به اشتغال ۱۰۰ درصد رسیدیم.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش افزود: تلاش ما بر این است که بعد از اخذ مدرک دیپلم بتوانیم کارآموزان را وارد بازار کار کنیم چرا که در وهله نخست اشتغال از اهمیت برخوردار است و در ادامه هیچ مانعی برای تحصیل کارآموز حتی تا مقطع دکتری وجود ندارد.

آذرکیش با تأکید به اینکه سالانه رویکرد جامعه نسبت به آموزش‌های مهارتی مثبت‌تر می‌شود، ادامه داد: در واقع توسعه رشته‌های کاردانش در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است چرا که در اقتصاد مقاومتی به آموزش همراه با تولید تأکید می‌شود.

وی افزود: تقویت تولید داخلی از محورهای اقتصاد مقاومتی است و ما به ویژه در رشته‌های کاردانش به دنبال تحقق این اصل هستیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، رشته ، کاردانش ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار