اصفهان؛

کاشان پنجمین شهر ثروتمند کشور است

کاشان پنجمین شهر ثروتمند کشور است بودجه دولتی نداریم کارها را با اتکا به مردم پیش ببریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی شوراهای اسلامی بخش مرکزی در سالن جلسات بخشداری مرکزی کاشان گفت: اتکا به همت مردم و استفاده از حمایت‌های دولت عامل موفقیت‌است این چیزها نیست که امور مربوط به این دولت یا آن دولت باشد همشه کمبود پول و بودجه مطرح بوده است.

سید جواد ساداتی‌نژادبا تاکید بر اینکه کار نماینده و مجلس قانون‌گذاری و نظارت است گفت: نماینده تلاش

می‌کند تا مشکلات مردم شهرستان را که ممکن است به گوش مسوولین مرکز نرسد به اطلاع آنان رسانده و در نهایت با بخش اجرایی حمایت و همراهی نموده تا مشکلات مردم با سرعت و کیفیت بهتر مرتفع شود.

به‌گفته‌وی، نیازها نامحدود و امکانات و زمان برای حل آن کم و محدود است که در بخش روستایی نیز حجم بسیاری از مطالبات وجود دارد و امکانات موجود پاسخگوی آن نیست.

نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی افزود: شناسایی اولویت‌ها و  ظرفیتهای هر روستا توسط اعضای شوراهای اسلامی بهترین کار در رفع مشکلات روستااست.

ساداتی‌نژاد، با تاکید بر شناسایی ظرفیتهای ایجاد درآمد در رو ستاها گفت:بوم گردی در حوزه گردشگری یکی از ظرفیت‌های روستا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، با اشاره به‌اینکه ظرفیت ورود گردشگر در بسیاری از روستاها فوق العاده است و با تحقق بوم‌گردی می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد افزود: مردم از شهر‌ نشینی

خسته شده‌اند دوست ندارند در سفر به هتل بروند اکنون در دنیا کسی هتل نمی سازد و بیشتر ترجیح می دهند در سفر به خانه‌های کاهگلی رفته و در جاده‌های خاکی راه بروند که این همان ظرفیت موجود در روستاها وجود دارد بنابراین با جهت‌دهی و مدیریت این ظرفیت در روستاها می‌توان از منافع اقتصادی آن بهره‌مندشد.

به‌گفته‌وی، دهیاری‌ها با پیش‌قدم‌شدن در مقاوم‌سازی و بازسازی چند خانه روستایی و  استقبال مردم می‌توانند در تبدیل این کار به یک فرهنگ اقتصادی فراگیر در مناطق روستایی شهرستان درآمد خوبی برای مردم ایجاد کنند.

نماینده با تاکید بر اینکه کارخانه را نمی‌توان به روستاها برد ولی می‌توان نیرو را به روستاها برد گفت: در خصوص ایجاد اشتغال در روستاها اینکه صنایع و کارخانه‌ها را به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته سوق داده‌شود انتظار درستی نیست.

ساداتی‌نژاد، اظهارداشت:صاحبان صنایع ترجیح می‌دهند که صنعت خود را در شهرک‌های صنعتی و جایی‌که تمامی خدمات زیرساختی مهیا شده و امکانات فراهم شده است مستقر کنند.

وی در ادامه با اشاره به‌اینکه جایگاه دهیاری‌ها به لحاظ ساختار و عملیات اجرایی به خوبی مشخص نیست گفت: کارها در روستاها با محوریت بنیاد مسکن گران درمی‌آید که اگر کارها را در حوزه دهیاری‌ها و شوراهای روستا متمرکز شود علاوه بر حل ساختاری مشکلات این حوزه حل کارها نیز ارزان‌تر انجام‌می‌شود.

به‌گفته‌وی، موضوع آب را مشکل بعدی روستاها دانست و گفت: منابع آب محدود و مصرف روزافزون‌است و دولت نیز نمی‌تواند آب خلق کند.

ساداتی‌نژاد، با اشاره به نبو بارندگی در منط قه کاشان و سه متر تبخیر سالانه تصریح‌کرد: بیش از 630 لیتر آب مصرف می‌شود تا یک کیلو هندوانه، طالبی یا هرمحصول دیگر تولید شود و در نهایت به قیمت ارزان به فروش رود.

وی، مصرف بیش از 93 درصد آب در حوزه کشاورزی ر ا یادآو رشد و گفت: آب اصلی‌ترین مساله در کاشان و مهم‌ترین چالش و پاشنه آشیل در این شهرستان است.

به‌گفته‌وی، حفظ آب در مخازن زیرزمینی که به مانند زنجیره‌ای به هم پیوسته بسیار مهم و حیاتی و حل این مشکل در دست جهاد کشاورزی است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، این ماموریت را سخت‌ترین کار برای جهاد کشاورزی خاطرنشان‌کرد و گفت: حل چالش‌ها و مشکلات در حوزه آب و کشاورزی و مسائل این حوزه با کمک مردم است که امری و دستوری حل نمی شود.

شایان ذکر است:جلسه هم اندیشی اعضای شوراهای اسلامی بخش مرکزی با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بخشدارمرکزی، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران و  تشریح مسائل و مشکلات بخش مرکزی شهرستان در سالن همایش بخشداری مرکزی کاشان برگزار شد.




انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.