اصفهان؛

صرف هزینه های میلیاردی برای نظافت وجمع آوری پسماند

روزانه مبلغ زیادی از بودجه شهرداری فقط صرف جمع آوری پسماند می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اصفهان،معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان بودجه کل شهر داری اصفهان را در سال ۹۴ ، ۲۶هزارو ۵۰۰میلیاردریال برشمرد و گفت : ازاین میزان۵میلیارد و۲۰۰میلیون ریال هزینه فضای سبز و زیباسازی ، جمع آوری پسماند ، خدمات و تاسیسات شهری ، بازارهای شهرداری و مدیریت بحران شده است.

احمد رضا مصور هزینه سالانه جمع آوری پسماند در شهر اصفهان را ۳۱۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود:روزانه درشهر۸۸۳تن پسماند تر ،۱۲۲ تن پسماند خشک و۸۳۵تن نخاله ساختمانی جمع آوری می شود که ۸۵۰ میلیون ریال در هر روز هزینه می شود.

وی ضایعات سالانه نان را۱۸۸۲ تن برشمرد و گفت: پس از ده سال تغییرات اساسی در کارخانه پسماند انجام شد که در یک روش مواد آلی زباله های تر را جدا کرده و با سوزاندن باقی مانده زباله‌ها تولید برق می شود و در روش دوم این پسماندها را به بسته های کوچک تبدیل کرده و در کارخانه سیمان به جای سوخت فسیلی استفاده می‌شود و بهترین جایگزین برای دفن کردن زباله هاست.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان هزینه سالانه نظافت شهر اصفهان رابیش از۶۵۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود : روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب درشهر نظافت می‌شود که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه برای شهرداری در بر دارد.

احمدرضا مصور در زمینه اقتصاد مقاومتی وخود کفایی ملی گفت:یک دستگاه ماشین نرده شور با هزینه ۵۳۰ میلیون ریال از روی نمونه چینی آن ساخته شده که نزدیک به ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال سود آوری داشته است.

وی شهراصفهان را جانشین تهران در موقع بحران بیان کرد و افزود: به همین دلیل مدیریت بحران در اصفهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 


انتهای پیام/م
برچسب ها: نظافت ، پسماند ، هزینه ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار