گیلان؛

دستور رییس جمهور برای بررسی وضعیت ساخت راه آهن رشت – قزوین

آخرین وضعیت ساخت راه آهن رشت – قزوین در نشستی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  گیلان؛ استاندار گیلان با اعلام این خبر گفت: با دستور رییس جمهور نشست بررسی آخرین وضعیت پیشرفت این طرح با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد.

محمدعلی نجفی با قدردانی از توجه رییس جمهور به طرح راهبردی راه آهن رشت – قزوین و اهتمام سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت راه و شهرسازی در خصوص اتمام به موقع آن افزود: در این نشست مقرر شد تامین اعتبار تکمیل ساخت این خط آهن به دلیل اهمیت راهبردی آن در تکمیل کریدور شمال – جنوب موسوم به نوستراک و همچنین به عنوان یکی از مهمترین مصوبات سفر حسن روحانی به گیلان به صورت ویژه انجام شود.

وی با بیان اینکه زیرسازی راه آهن رشت – قزوین به طول 164 کیلومتر 93 درصد پیشرفت کار دارد، گفت: برای ساخت راه آهن رشت – قزوین تاکنون هزار و 258 میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار گیلان افزود: برای تکمیل این طرح 700 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

محمدعلی نجفی گفت: در نشست با مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر بهره برداری از باند برگشت 3 کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین تا پایان مرداد و بهره برداری کامل از مسیرهای رفت و برگشت آن تا پایان آبان ماه تاکید شد.

وی در خصوص تکمیل بیمارستان های نیمه کاره گیلان هم گفت: در این نشست تصمیم گرفته شد علاوه بر قانون بودجه از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز کمک اعتباری شود تا بیمارستان های آستارا، رضوانشهر، تالش، لاهیجان و لنگرود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.



انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.