دبیر اجرایی جشنواره تئاتر رضوی خبر داد:

آمادگی جشنواره تئاتر رضوی برای میزبانی از ۲۰۰ هنرمند کشور

مراحل تجهیز و آماده سازی تالارهای اجرای نمایش انجام شده و همه چیز برای میزبانی آثار بیش از ۲۰۰ هنرمند مطرح کشور محیاست.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وحید لک، مدیر هنری یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی اظهار داشت: مراحل مختلف انتخاب آثار متقاضی حضور در دوره یازدهم جشنواره تئاتر رضوی، از دو هفته قبل پایان یافته است و گروه های نمایشی راه یافته به جشنواره، آخرین مراحل تمرین آثارشان را پیگیری می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های جشنواره امسال بهره گیری از تجربیات اساتید و چهره های سرشناس تئاتر بود که از نسل های مختلف با دبیرخانه جشنواره همکاری داشتند، گفت: برای انتخاب آثار دوره حاضر از چهره های مطرح تئاتر کشور بهره گرفتیم که در بخش انتخاب متون و آثار بخش مسابقه تاجبخش فناییان، نادر برهانی مرند و شهرام کرامی ارزیابی آثار را بر عهده داشتند.

مدیر هنری یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی با معرفی محمد امیر یاراحمدی، نصرالله قادری و حسین فدایی حسین به عنوان هیئت انتخاب مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره یازدهم، توضیح  داد: آثار رسیده به مسابقه نمایشنامه نویسی با همراهی و مشاوره کارشناسان و اساتید فن به تحریر درآمدند. به طوریکه اساتید مشاور از آغاز تا پایان شکل گیری متون نمایشی نویسندگان جوان را همراهی کردند.

لک با اعلام اینکه اسامی آثار منتخب مسابقه نمایشنامه نویسی مشخص شده است، از برگزاری نشست خبری دبیر جشنواره خبر داد و گفت: محمود عزیزی در نشست رسانه ای که فردا دوشنبه یازدهم مرداد ماه در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار می شود، وضعیت بخش های مختلف جشنواره را تشریح می کند.

وی درباره آمادگی استان خراسان شمالی برای برگزاری جشنواره تصریح کرد: طبق اطلاعاتی که از مرکز خراسان شمالی دریافت کردیم، شرایط اسکان، پذیرایی و تجهیز و آماده سازی تالارهای اجرای تئاتر و سالن های برگزاری کارگاه های آموزشی، مطلوب است و همه امور برای میزبانی آثار بیش از 200 هنرمند مطرح کشور محیاست.

وحید لک اضافه کرد: ارگان ها و سازمان های مختلف با هماهنگی و برنامه ریزی منسجم زیر نظر استانداری خراسان شمالی مشارکت جدی در برگزاری جشنواره دارند که انشاالله با همکاری این نهاد ها و حضور هنرمندان شایسته تئاتر کشور از پانزدهم مرداد شاهد جشنواره ای در شان و مقام امام رضا (ع) باشیم.

دبیر اجرایی جشنواره افزود: امیدواریم با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و سایر نهاد ها چه در بجنورد و شهرستان های اطراف و همچنین نهادهای مرکز بتوانیم این رویداد مهم را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانیم و نویدی برای انسجام جشنواره در سالهای آینده و دوره های پیش رو باشد.

وی همچنین از چهره های تئاتری کشور که نظرات خود را در اختیار جشنواره قرار دادند، تشکر کرد و گفت: خوشبختانه هنرمندان تئاتر ایران از جمله هادی مرزبان، حسین مسافر آستانه، امیر دژاکام، حمیدرضا نعیمی، پرویز پور حسینی، نادر برهانی مرند، ستاره اسکندری، مسعود دلخواه، سیاوش طهمورث، رضا فیاضی، هدایت هاشمی، مائده طهماسبی، عزت اله مهرآوران، رضا صابری، هوشنگ توکلی و کوروش زارعی، از برگزاری جشنواره رضوی استقبال کرده اند و با نظرات ارزشمند خود ما را در برگزاری هرچه بهتر این دوره یاری رسانده اند.

گفتنی است یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی به دبیری محمود عزیزی از پانزدهم تا بیست و یکم مرداد در شهرستان بجنورد برگزار می شود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.