150 هزار امضا پای طومارِ لغو عضویت چند تیم فوتبال اسرائیلی از فیفا

به نوشته جروزالم پست، در مطلبی که در یک طومار بین‌المللی آمده است از فیفا خواسته شده عضویت چند تیم فوتبال اسرائیلی را در این نهاد لغو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "جروزالم پست"، در مطلبی که در یک طومار بین‌المللی آمده است از فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) خواسته شده فعالیت 6 باشگاه فوتبال اسرائیلی که در کرانه باختری رود اردن قرار دارند، لغو شود. این طومار تاکنون به دست بیش از 150 هزار نفر امضا شده است.

در این طومار از فیفا درخواست شده است "یا این باشگاه‌ها را به کلی از لیست باشگاه‌های فوتبال حذف کند و یا آن‌ها را به منطقه‌ای خارج از سرزمین اشغالی منتقل کند. اگر فدراسیون فوتبال اسرائیل این موضوع را نپذیرد، مانند سایر فدراسیون‌ها که از قوانین فیفا سرپیچی کرده اند، باید عضویت آن در فیفا لغو شود."

در این طومار همچنین آمده است: "اگر هم‌صدا شویم می‌توانیم فیفا را وادار به پاسخگویی کنیم."

این در حالی است که رئیس فدراسیون فوتبال اسرائیل گفت: "تعداد امضاهای این طومار زیاد به نظر می‌رسد. اما 150 هزار امضا در سراسر جهان عدد بزرگی نیست. فیفا یک سازمان ورزشی است و تمایلی به امور سیاسی ندارد. اگر فعالیت فدراسیون اسرائیل به دلیل اختلافات ارضی به حالت تعویق درآید، کشورهایی مانند روسیه و اوکراین نیز درخواست‌هایی مانند این را با فیفا مطرح خواهند کرد. به همین دلیل، درباره تعلیق فدراسیون اسرائیل نگرانی ندارم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار