یزد؛

هزار روز طلایی، مهر مادر، شیر مادر

10تا 16 مرداد ماه به نام هفته ملی شیر مادر نامگذاری شده، که شعار امسال " هزار روز طلایی، مهر مادر، شیر مادر" است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ کارشناس مسئول مادر و کودک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی به مناسبت این هفته ملی افزود: 60 درصد رشد مغزی کودک تا پایان یک سالگی و 70 درصد آن تا پایان دوسالگی انجام می شود و به همین دلیل تغذیه سالم مادر و شیرخوار و همچنین مراقبت های بارداری مادر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

گیتی قوچانی خاطر نشان کرد: این هزار روز طلایی شامل 270 روز بارداری و 730 روز اول عمر کودک ( دو سالگی) می باشد و تکامل در دوران کودکی به هردو دو دوره بارداری مادر و تولد کودک تا دو سالگی مرتبط است.

وی تصریح کرد: در هزار روز طلایی، عوامل زیست محیطی، تغذیه، روابط عاطفی- روانی، اجتماعی و اقتصادی تاثیر گذار است و به مناسبت هفته ملی روز مادر، سمینار شیر مادر در تمامی شهرستان های استان جهت مادران باردار و یا دارای کودک زیر دو سال، آموزش چهره به چهره و گروهی به مادران، تقویت فعالیت مراکز مشاوره شیردهی و آموزش ترویج شیرمادر انجام می شود.

قوچانی اظهار کرد: مادران شیر ده  باید روزانه 10 تا 12 بار بین 10 تا 15 دقیقه به کودک فرصت مکیدن شیرداده و به هنگام شب هم این فرآیند را تکرار نموده تا تمایل غریزی کودک جهت مکیدن افزایش یابد ضمن اینکه مادر در دوران بارداری و شیردهی باید از آرامش روانی و تغذیه مناسب برخوردار باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.