مشهد؛

ساخت فیلم مستند داستانی خواجه اختیار منشی گنابادی

فیلم مستند داستانی خواجه اختیار منشی گنابادی یکی از بزرگترین خوشنویسان ایران در دوره صفوی ساخته می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی منصور مهدیزاده از اوایل اسفند ماه سال ۹۴ آغاز شده است و اکنون در مراحل تصویربرداری به سر می برد و ۸۰ درصد این فیلم مستند داستانی تولید شده است.

درمستند داستانی خواجه اختیارمنشی گنابادی، به میراث گمشده بزرگترین خطاط خط تعلیق ایران که منشی شاه محمد خدابنده فرزند شاه طهماسب صفوی بوده است پرداخته شده است.

کارگران این فیلم داستانی گفت: در این مستند تعدادی از دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی شهید هاشمی نژاد گناباد به نام های سید علی مهدوی ، کیارش نبی پور ، مصطفی اسماعیل زاده و اسماعیل اسماعیل زاده به بازی پرداختند و خود من نیز به عنوان دبیر در این فیلم ایفای نقش می کنم.

منصور مهدیزاده افزود : خوشبختانه شاهد همکاری مدیران شهر گناباد در خصوص تولید این فیلم هستیم و در همین ارتباط شهردار گناباد همکاری های بسیار مناسبی با تولید این فیلم مستند داستانی داشته و آموزش و پروروش نیز به خوبی مشارکت داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از خیابان های گناباد با شروع تولید این فیلم مستند داستانی به نام خواجه اختیار الدین نامگذاری شده است گفت: شهرداری گناباد در ابتدای تولید این فیلم با نامگذاری یکی از خیابان های گناباد به نام این خوشنویس شهیر ایران موافقت کرد و بخشی زیادی از مراحل فیلمبرداری این مستند داستانی در همین خیابان انجام شده است.

کارگران این فیلم داستانی افزود: آموزش و پرورش نیز به مناسبت تولید این فیلم مستند نسبت به برگزاری جشنواره خوشنویسی در بین دانش آموزان اقدام کرده است.

گفتنی است، منصور مهدیزاده تاکنون در سالهای اخیر با ساخت فیلم و مستند های مختلف در جشنواره های کشوری و بین المللی موفق به کسب عناوین مختلف شده است که از جمله می توان به کسب مقام بهترین فیلم در نخستین جشنواره کشوری فیلم نان اشاره کرد.

خواجه اختیار فرزند علی یکی از خوشنویسان بزرگ قرن دهم هجری بوده است.

او را از بزرگترین اساتید خط تعلیق می‌دانند. وی مدت سی سال در دربار سلطان محمد خدابنده فرزند اول شاه طهماسب صفوی به ‌کار نوشتن نامه‌های شاه اشتغال داشت.

اکثر مورخین وفات وی را در سال ۹۹۰ هجری دانسته‌اند.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.