مهاباد؛

تشکیل کمیته فروش و بازاریابی "فرش دستباف" در بوکان

کمیته‌ آموزش و طراحی و کمیته تولید ، بازاریابی و فروش فرش دستباف امسال در شهرستان بوکان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت بوکان گفت : امسال ضمن تشکیل نخستین جلسه‌ کارگروه تخصصی احیای فرش دستبافت مقرر شد دو کمیته شامل کمیته آموزش و طراحی و کمیته تولید ، بازاریابی و فروش فرش در شهرستان بوکان تشکیل شود.

حسن عبدی با اشاره به عملکرد این اداره در تیرماه امسال اظهار داشت : ماه گذشته ضمن پیگیری دریافت نرم‌افزار طراحی فرش دستباف برای متقاضیان ، فراخوان ثبت نام کار آفرینان بخش تولید فرش در جشنواره کارآفرینان برتر داده شد.

به گفته عبدی پیگیری بافت فرش صلح و دوستی در شهرستان بوکان و رفع موانع پیش رو در این زمینه ، صدور و تمدید کارت‌های شناسایی و انجام و پیگیری امورات صنفی اتحادیه و تعاونی فرش دستباف از دیگر اقدامات بوده است.

علاوه بر آن در بخش معدن ضمن بازدید از معادن و مصالح کوهی دو فقره جواز برداشت شن و ماسه صادره از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تحویل شد.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت بوکان با اشاره به چالش‌های مربوط به بخش معدن این شهرستان گفت: سرعت ناکافی در تولید اطلاعات پایه زمین‌شناسی و دسترسی نداشتن عموم به این اطلاعات ، ضعف توانمندی‌های فنی مهندسی و ساخت در بخش اکتشاف و صنایع معدنی از مشکلات پیش روست.

بگفته رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت بوکان ، وجود مشکلات و تعارضات حل نشده بین بخشی با حوزه منابع طبیعی و وجود معارضین محلی و مشکلات ناشی از آن را هم از دیگر چالش‌های کنونی عنوان کرد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: تشکیل ، کمیته ، فرش ، دستباف ، بوکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.