زنجان؛

بیش از یک میلیون نفر زیر چتر بیمه فرهنگیان

مدیرکل اداره تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و 700هزار نفر تحت پوشش بیمه فرهنگیان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فرشید سیاری با اعلام این خبر گفت: صدرصد هزینه‌های دارو و درمان بیماران خاص و صعب العلاج توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود و همچنین با عقد قرارداد با بیمارستان رویان تمامی هزینه نازایی افراد تحت پوشش پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بیمه تکمیلی معلمان برای نخستین بار از اردیبهشت ماه سال 89 براساس درخواست وزیرآموزش و پرورش دولت دهم آغاز شد.

مدیرکل اداره تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه میانگین پرداخت حق بیمه معلمان در کل کشور 15 روز است، تأکید کرد: بعضی از استان‌ها زیر این میانگین پرداخت دارند. بحث نظارت آموزش و پرورش در رسیدگی و پرداخت به این شکل کامل محقق شده است و حالا ما توانسته‌ایم تعهدات خودمان را به معلمان افزایش دهیم. هم اکنون فرهنگیانی که درگیر بیماری‌های صعب العلاج هستند یا داروهای گرانقیمت می‌خرند هم اضافه کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 10 میلیون و 200 هزار پرونده پزشکی فرهنگیان، رسیدگی و پرداخت خسارت شد اظهار کرد: بر اساس مدارکی که داریم به طور متوسط روزانه بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان خسارت به حساب بیمه شدگان واریز می‌شود.

سیاری اضافه کرد: حدود 200 نفر از بیمه شدگان ما خسارتی بالای 50 میلیون تومان داشتند. در مجموع 436 میلیارد تومان جمع کل هزینه‌های واریزی به حساب بیمه شدگان و مراکز طرف قرارداد بوده است که 58 درصد آن هزینه‌های سرپایی و 42 درصد هزینه بستری بود.

مدیرکل اداره تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه انتقادات نسبت به بیمه فرهنگیان کمتر از قبل شده است ،گفت: در ماه های اخیر یک آرامش بسیار خوبی در فضای بیمه‌ای درمان فرهنگیان کشور حکم فرما شده است و بر اساس نظرسنجی که ما کردیم و بخش‌های نظارتی آموزش و پرورش، شاهد کاهش چشمگیر اعتراض ها و شکایات در این زمینه بودیم.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.