دبیر ستاد نکوداشت شهدای دهمزنگ در استان قم:

نباید رهبران نو ظهور را فرشتگان نجات بدانیم و به رهبران سنتی بتازیم/ وحدت و اتحاد لازمه ی جنبش روشنایی است

احسانی با اشاره به حادثه دهمزنگ گفت: افغانستان یکی از کشور هایی است که مورد توجه تروریست‌های بین‌المللی قرار گرفته و تروریست‌ها همواره منتظرند تعدادی از شهروندان این کشور فریاد عدالتخواهی سر بدهند تا بلافاصله آنان را سرکوب کنند.




درد ما برق نیست،  درد ما فرق است /نباید رهبران نو ظهور را فرشتگان نجات بدانیم و نیز نباید به رهبران سنتی بتازیم/ وحدت و اتحاد لازمه ی جنبش روشنایی است قربانعلی احسانی دبیر ستاد برگزاری نکوداشت شهدای دهمزنگ در استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران درباره اهمیت انتقال خط برق ۵۰۰ کیلو ولت ترکمنستان از مسیر بامیان اظهار داشت: براساس طرح ابتدایی دولت و محاسبات و برنامه ریزی های شرکت آلمانی فیشنر و همچنین طبق قانون اساسی کشور مبنی بر انکشاف متوازن این خط انتقال برق می‌بایست از مسیر بامیان عبور کند. 

وی افزود: وجود دو معدن بزرگ آهن حاجیکگ و ذغال سنگ دره صوف در این مسیر نیز دلیل دیگری بر اهمیت این مسیر انتقال برق است.

دبیر کانون فرهنگی نواندیشان در استان قم با بیان اینکه دلیل اعتراض اصلی مردم همانطور که در شعار"درد ما برق نیست درد ما فرق است " آمده، تاکید کرد: اعتراض همه‌ی ما به تبعیض و بی عدالتی است، نه به یک خط انتقال برق.
 
احسانی با اشاره به اینکه پروژه "توتاپ" نیز یکی از چند پروژه ی بزرگی است که در مسیر تحقق انكشاف متوازن برنامه‌ریزی شده اما به مرحله اجرا نرسیده، عنوان کرد: طرح "گردنه دیوال" نیز یک پروژه جاده سازی است که بنا بود، کابل و مناطق مرکزی کشور را از مسير کابل -غور - هرات به غرب کشور وصل کند که این طرح هم  در سی سال گذشته عملی نشده است.
 
وی در مورد حادثه تروریستی دهمزنگ نیز یادآور شد: این تظاهرات در ادامه اعتراضات گذشته صورت گرفت و اگر رهبران جنبش یقین داشتند که فاجعه ایی به نام دهمزنگ قرار است رخ بدهد مطمئنا آن را لغو و مردم را به آرامش دعوت مي‌كردند.
 
دبیر ستاد برگزاری نکوداشت شهدای دو اسد در استان قم با بیان اینکه متاسفانه افغانستان یکی از کشور هایی است که مورد توجه تروریست های بین المللی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: تروریست‌ها همواره منتظرند تعدادی از شهروندان این کشور فریاد عدالتخواهی سر بدهند تا بلافاصله آن را سرکوب کنند.
 
این دانش آموخته علوم سیاسی با اشاره به آینده ی جنبش روشنایی نیز اظهار داشت: این جنبش با توجه به شعارها و آرمان‌هایش تا جایی پیش خواهد رفت که به تمامی حقوق از دست رفته اش دست یابد و انكشاف متوازن را برای تمامی شهروندان افغانستان رقم بزند ولی همان طور که شاهد هستید، تا کنون افراد مختلفی با سلایق و ایده‌های گوناگون وارد این جنبش شده اند که اين موضوع موجب ایجاد فراز و فرود در مسیر جنبش روشنایی شده است.

وی تاکید کرد به هرحال برای تک تک اعضای این جنبش "مهم" مردم و حقوق از دست رفته شان است و تا تحقق این حقوق نیز از حرکت باز نخواهد ایستاد. 

احسانی در پایان، از تمامی مردم افغانستان در سرتاسر جهان خواست تا آستانه تحملشان را ارتقاء بدهند و روحیه هم‌پذیری شان را تقویت کنند.

دبیر کانون فرهنگی نواندیشان در استان قم یادآور شد: شاید حادثه ی دو اسد مجددا تکرار شود و جنبش های دیگری نیز به وجود بیایند اما باز با در نظر گرفتن همه ی مسائل، مردم و یا اشخاص نباید به رهبران سنتی بتازند و از سویی دیگر هم نباید رهبران نو ظهور را فرشتگان نجات بدانند، بلکه باید در راستای اتحاد و همبستگی مردم قدم بردارند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار