فرهنگ سازی برای مصرف داروهای ایرانی یک ضرورت ملی است

مدیرعامل یک شرکت دارویی گفت: فرهنگ سازی برای مصرف داروهای مرغوب ایرانی یک ضرورت ملی برای مصرف‌کنندگان و حتی پزشکان کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدروح‌اله حسینی مدیرعامل یک شرکت دارویی در نخستین سمینار سراسری بررسی فرصت‌ها و چالش‌های فروش دارو گفت: فرهنگ سازی برای مصرف داروهای مرغوب ایرانی یک ضرورت ملی برای مصرف‌کنندگان و حتی پزشکان کشور است و بر این اساس، از دست اندرکاران سیستم فروش شرکت درخواست می شود تا با کسب آموزش‌های لازم، به ترویج این این فرهنگ در کنار توسعه بازار و اهداف اقتصادی کشور بپردازند .

فرهنگ سازی برای مصرف داروهای ایرانی یک ضرورت ملی است
حسینی همچنین از مسئولان درخواست کرد تا این فرصت را به وجود آورند که از طریق رسانه ملی، شبکه‌های پربیننده، مطبوعات و جراید، مقایسه اثر داروهای ایرانی و خارجی را بر بیماران، در معرض قضاوت عمومی قرار دهند.

وی تصریح کرد: چنین اقدامی سبب می‌شود تبلیغات غلطی که درباره کیفیت برتر داروهای خارجی وجود دارد، رنگ باخته و داروهای ایرانی هم از سوی مردم و هم از سوی پزشکان با اقبال و پذیرش شایسته‌تری مواجه گردد. 

حسینی در پاسخ به این سوال که سیستم توزیع و پخش در کشور با چه چالش هایی روبرو است، گفت: در سالی که توصیه به اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی شده‌ایم، بهتر است به جای انتقال چالش‌ها به افکار عمومی، در صدد حل آنها در فضایی کاملا هوشمندانه باشیم تا فرصت‌های بهره‌برادری از داشته‌هایمان را با گله‌گذاری عوض نکنیم.

همچنین علی رحمانی،دبیر برگزاری این سمینار نیز، از دانایی محوری در این شرکت به عنوان اصلی‌ترین شاخصه رشد نام برد و نسبت به دستاورد چنین سمینارهایی در شرکت‌های خصوصی ابراز امیدواری کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.