اصفهان؛

غبارروبی ضریح امامزاده هلال بن علی(ع) در سالروز شهادت صادق آل محمد

ضریح مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) با حضور حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد یزدی همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در آیینی غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این آیین معنوی با آوای دلنشین کلام الهی  و حضور آیت الله سید محمد موسوی، امام جمعه و ابوالفضل معینی نژاد فرماندار آران و بیدگل و جمع زیادی از زائران و مجاوران حرم مطهربرگزار شد.

مرثیه سرایی مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع)، در مدح و منقبت امام جعفر صادق (ع) و حضرت محمد هلال بن علی(ع)  در هنگام جمع‌آوری نذورات داخل ضریح به مبلغ 30 میلیون تومان برای هزینه در مصارف امور فرهنگی و عمرانی آستان مقدس از دیگر بخش‌های آیین

غبارروبی بود.

روحانیت این آیین غبارروبی و عط رافشانی حرم مطهر با نوای نوحه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و نجوای زائران که دست توسل به سوی این فرزند امیرالمومنین(ع) دراز کرده‌بودند حال و هوای ولایی و باشکوهی به این مراسم بخشیده‌بود.

غبار روبی و شست و شوی سنگ و دیوارهای مضجع منور حضرت محمد هلال بن علی (ع) با گلاب ناب محمدی آنچنان فضا را عطرآگین و مطهر کرده بود که صفای آن شادابی

روحی و لذت معنوی خاصی به خادمان آستان مقدس و مجاوران در این آیین باشکوه بخشیده‌بود.                                                                                             

شایان ذکراست: آیین غبارروبی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) هر دو ماه یک بار، با حضور آیات عظام، شخصیت‌های کشوری و استانی، خیران و خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال(ع) و زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار می‌شود.

آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار