یزد؛

لزوم آگاهی از توانمندی داخلی و توطئه دشمن

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد: غفلت از توانمندی های داخلی و توطئه و توانمندی های دشمنان، لطمه های جبران ناپذیری به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت الله ناصری گفت: از مسائل دنیا باید آگاهی یافت و ایده‌های انقلاب باید برای دنیا روشن شود و غفلت در این زمینه مذموم است.

وی افزود: نباید از توانمندی‌های درون خود و توانمندی‌های دشمن غفلت کنیم، اظهار داشت: غفلت از این دو موضوع لطمات جبران‌ناپذیری به دنبال دارد و لازم است از استعدادهای درون کشور و نعمت‌های خدا به نحو مطلوب استفاده کنیم.

 آیت الله ناصری گفت: غفلت از توانمندی‌های فرهنگی، اجتماعی، دینی، سیاسی   مذموم است و لازم است از نظر فرهنگی مدارج علمی بالایی را طی کنیم تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و از نظر ایمانی و مذهبی نیز لازم است مردم را تقویت کنیم.

امام جمعه یزد گفت: اگر ما غفلت کنیم، دشمن قوی‌تر ظاهر می‌شود و روی فرزندان این مرز و بوم سرمایه‌گذاری می‌کند و از استعدادهای آنها در راستای تامین منافع خود استفاده می‌کند.

وی عنوان کرد: باید از مسائل همه دنیا مطلع باشیم و نسبت به پیشرفت‌های نظامی، سیاسی، اجتماعی و علمی آگاهی کسب کنیم، در مورد توطئه‌هایی که علیه کشور ما چیده می‌شود نیز کسب اطلاع کنیم و از بی‌تفاوتی و غفلت نسبت به مسائلی که در دنیا می‌گذرد بر حذر باشیم.

ناصری تاکید کرد: رایزنان فرهنگی و سفرای ایران در کشورهای مختلف باید با چشم و گوش باز و هوشیار به مسائل مختلف دنیا نگاه کنند و تسلط کافی نسبت به مسائل کشورها داشته باشند و مسؤولان کشور را از آنچه در سایر کشورها در حوزه‌های سیاسی، علمی، نظامی، دینی می‌گذرد، آگاه کنند تا در صورت نیاز بتوانیم به موقع اقدام کنیم و از دنیا عقب نمانیم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و تسلیت به مناسبت این روز گفت: در دوران قبل از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) به دلیل خفقانی که حکومت بنی‌امیه به وجود آورده بود، مردم نسبت به حکومت و دین بدبین شده و اعتقاداتشان متزلزل شده بود و بسیاری از فرقه‌ها نیز از آن زمان شکل گرفت.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.