قزوین؛

تهیه پیش نویس لایحه حمایت از محیط بانان

معاون رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه پیش نویس لایحه حمایت از محیط بانان و تقدیم آن به کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛سید محمد مجابی در مراسم معرفی مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست استان گفت : در این لایحه معاضدت قضایی، خدمات پشتیبانی درمانی، پرداختی ها و تشدید مجازات برای متخلفان دیده شده است  تا از این همه تعرض به ماموران پرتلاش محیط زیست جلوگیری شود.

تهیه پیش نویس لایحه حمایت از محیط بانان

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست از اجرای قانون یک در هزار فروش خبر داد و گفت : بر  اساس این ماده قانونی برای همه واحدهای تولیدی تکلیف شده که یک در هزار فروش خود را در محیط زیست هزینه کنند که این قانون هفته آینده ابلاغ می شود که اجرای آن به بهبود وضعیت محیط زیست در صنایع کمک موثری خواهد کرد.

مجابی افزود : از آنجا که اعتبارات سازمان بسیار کم است و نمی تواند جوابگوی نیازها باشد قانون وصول برخی بندهای قانونی که در دولت قبل متوقف شده بود مجددا برقرار شده و معاونت حقوقی ریاست جمهوری آن را تایید کرده که می تواند مسیر صنعت سبز را هموار کند.

تهیه پیش نویس لایحه حمایت از محیط بانان

معاون رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در حفاظت از محیط زیست همه باید مشارکت کنند بر پرداخت سهم تولید برای هزینه زیست محیطی خود صنایع تاکید کرد.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان محیط زیست تصریح کرد: در مسیر اصلاح برخی امور در صدد واگذاری و تفویض اختیار به استانها هستیم تا بتوانیم بدون اتکا به مرکز کارهای مهمی را در مناطق مختلف کشور با ایده های نو عملیاتی کنیم.

مجابی گفت: انتخاب شهر قزوین برای پایلوت جهانی شدن از سوی «یو ان هپی تات» از رویدادهای مهمی است که می تواند در معرفی قزوین بسیار تاثیرگذار باشد و به توسعه شهری و گردشگری این استان کمک کند.

وی اضافه کرد: رنکینگ شهرها و رتبه بندی شهرها و کیفیت زندگی در این زمینه بسیار اهمیت دارد که زمین و هوای پاک مورد توجه قرار می گیرد لذا قزوین باید در این زمینه عزم جدی و برنامه ریزی مناسبی داشته باشد و در مسیر رعایت مسائل زیست محیطی با جدیت گام بردارد.

مجابی یادآورشد: بیش از ۳۵۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد که اجرای این قانونی می تواند آلودگی صنایع را تا حد زیادی حل کند. 
استاندار هم در این مراسم گفت : در مسیر توسعه نباید محیط زیست قربانی شود لذا همه طرح ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشد.
تهیه پیش نویس لایحه حمایت از محیط بانان

پیگیری موضوع بحران آب در استان ، تبدیل مناطق شکار ممنوع به مناطق حفاظت شده و حراست از منابع طبیعی از جمله دریاچه اوان هم محور سخنان داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بود.

در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات صدرالدین علیپور ، سیاوش شمسی پور به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست معرفی شد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار