یزد؛

تشکیل کمیته تحکیم بنیان خانواده در یزد

جلسه تحکیم بنیان خانواده با محوریت کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ امیر حسین رادمنش رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی  شورای اسلامی شهر یزد با تاکید به آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی و تربیتی که گریبان گیر جامعه و به ویژه خانواده ها شده به جایگاه بسیار مهم آموزش اشاره کرد و گفت: بحث نیاز به آموزش و ارتقاء سطح آگاهی خانواده ها نسبت به آسیب های اجتماعی روز جامعه باید به عنوان یکی از نیازهای ضروری خانواده ها فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به ایجاد هم افزایی بیشتر بین دستگاه ها و نهادها در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: در حوزه آسیب های اجتماعی با همدلی می توان حتی با نیرو و اعتبار کم نیز به نتیجه مطلوب رسید. 

رئیس کمیسون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد  ادامه داد: رسیدن به یک نقطه توافق و طرز فکر مشترک در بین دستگاه های فعال در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی یکی از اهداف تشکیل این جلسه بود.

در ادامه جلسه معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خاطرنشان کرد:  یک بحثی که همیشه باید مدنظر قرار بگیرد این است که یک همگرایی  اتفاق بیافتد و در ادامه  یک برنامه هدفمند و مشخص انتخاب شود که این برنامه برای سایر استان ها الگو شود و همچنین هرسازمانی که می خواهد در زمینه پیشگیری از طلاق برنامه داشته باشد یک برنامه منسجمی داشته باشیم.

رفاهی ادامه داد: متاسفانه در استان یزد در روز بیش از600 پرونده مربوط به دعواهای خانوادگی در دادگستری ثبت می شود و از 10 دعوای اول پنج دعوا مربوط به اختلافات خانوادگی می باشد که این آمار نگران کننده است. 

رفاهی خاطرنشان کرد: مراکز تحکیم بنیان خانواده نیز در همین راستا در استان یزد راه‌اندازی شده و با توجه به اینکه حجم کار در این مراکز افزایش می‌یابد، نیاز است که به تعداد مراکز افزوده شود.

درپایان مقرر گردید جلسات متعدی جهت تحکیم بنیاد خانواده ، با حضور کارشناسان و مسئولان مختلف برگزار شد تا بتوان برای حفظ بنیاد خانواده راهکار های اساسی تبئین شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار