ارومیه؛

برگزاری اولین کارگاه یک روزه آشنایی با یادگیری الکترونیکی

کارگاه یک روزه یادگیری الکترونیکی با دعوت از اساتید پیشکسوت در زمینه آموزش مجازی از دانشکده مجازی دانشگاه تهران برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،در راستای راه اندازی آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی، و به منظور آشنایی اعضای هئیت علمی دانشگاه با مفاهیم و اهداف یادگیری الکترونیکی و چگونگی تهیه محتوا و انواع آن در آموزش مجازی، ملزومات سخت افزاری و نرم افزاری راه اندازی سیستم یادگیری الکترونیکی، نقش استاد و دانشجو و انتظارات آنها از سیستم الکترونیکی، و .... کارگاه یک روزه یادگیری الکترونیکی با دعوت از اساتید پیشکسوت در زمینه آموزش مجازی از دانشکده مجازی دانشگاه تهران (دکتر آیین محمدی و دکتر ریتا مجتهدزاده) روز سه شنبه 5 مرداد ماه سال جاری در سالن EDC مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه برگزار گردید.

این کارگاه با استقبال گرم و حضور قریب به 60 تن از اعضای هئیت علمی دانشگاه اعم از مدیران گروههای آموزشی و برخی معاونین پژوهشی و آموزشی دانشکده های تابعه ترتیب یافت.

ابتدا، خدیجه مخدومی، معاون آموزشی دانشگاه ، ضمن خیر مقدم گفت: بسته های یازده گانه تحول و نوآوری در آموزش پزشکی، جنب و جوشی را در دانشگاهها به وجود آورده که ما هم سعی داریم با اهداف بسته ها پیش برویم. یکی از این بسته ها، یعنی بسته هشتم، در رابطه با مجازی سازی و آموزش مجازی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور هست. با رویکردی که برای ایجاد دانشگاههای مجازی در علوم پزشکی و توسعه و انجام آموزش مجازی چه به صورت تک درس و چه بصورت رشته و تهیه کوریکولو های مجازی در وزارت بهداشت مورد توجه است و دانشگاهها مکلف هستند در امر مجازی سازی، پابه پای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی حرکت کنند و این حرکت، حرکت مبارکی است که شاید با توضیحاتی که از اساتید گرامی مدعو، خواهیم شنید بتواند برای پیشبرد اهداف عالی آموزشی کمک کند و امروز کلیه اعضای شرکت کننده در این کارگاه را به عنوان اعضای کارگروه آموزش مجازی دانشگاه اعلام میکنیم و خوشحال خواهیم شد که دستمان را در این امر مهم بگیرند و ما را یاری نمایند.

در پایان مخدومی از اساتید مدعو درخواست نمود که مطالب خود را در این زمینه بیان نمایند.

آیین محمدی و دکتر ریتا مجتهدزاده به ترتیب در زمان برگزاری کارگاه به ارائه مطالب و موضوعات مربوط به اهداف برگزاری کارگاه پرداختند و با بیانات شیوا و مثالهای بسیار روشن و نمونه های موجود از آموزش مجازی که حدود یک دهه از تاسیس آنها گذشته و ارائه تجارب کاری در این زمینه به پرسش های اعضای هئیت علمی حاضر در کارگاه پاسخ دادند.

بعد از پایان کارگاه، نشست تخصیصی معاون آموزشی دانشگاه و اساتید مدعو (آیین محمدی و ریتا مجتهدزاده) به همراه اعضای کارگروه آموزش مجازی دانشگاه و تیم فنی از IT دانشگاه برگزار گردید و اعضای حاضر به بحث و گفتگو در زمینه چگونگی راه اندازی آموزش مجازی و چگونگی تامین زیرساختهای مورد نیاز پرداختند و راهنمایی های لازم را در این زمینه خواستار شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.