زنجان؛

ضرورت ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز منطقه

در دیدار سرپرست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان با پروفسور ثبوتی بنیانگذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان بر ضرورت ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز منطقه تاکید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززنجان، رییس پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین با اشاره به انتخاب زنجان برای تبدیل شدن به قطب برق، الکترونیک و IT در کشور اشاره کرد و افزود: این انتخاب برای توسعه زنجان هوشمندانه بوده و مراکز آموزش فنی و حرفه ای نیز در همین راستا نسبت به ارائه آموزش ها تمرکز خواهد کرد و همایشی نیز در هفته مهارت روز هفتم مرداد ماه با همین رویکرد در اداره کل برگزار می شود.

انصاری با بیان اینکه توسعه مهارت های IT و ICT مورد تاکید این اداره کل قرار دارد، افزود: زنجان نخبه های زیادی در حوزه IT دارد که حتی در سطح بین الملی مطرح هستند.

وی گفت: با توجه به توانمندی، قابلیت و استعدادهای نهفته دراستان باید نگاه ما به فرهنگ مهارت آموزی تغییر کند و ضروری است آموزشهای فنی و حرفه ای فراگیر شود تا زمینه اشتغال برای جوانان جویای کار فراهم گردد در همین راستا یکی از برنامه های این اداره کل شناسایی مشاغل بومی وهمچنین مشاغل تخصصی در حوزه ‏الکترونیک، برق وفناوری اطلاعات است که با تهیه وتدوین استانداردهای آموزشی جدید و به روز می توان به توانمندسازی نیروی ‏مورد نیاز بازار کار کمک شایانی کرد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان افزود: درنظر است با درنظر گرفتن نیاز بازار کار درمراکز آموزش فنی وحرفه ای حرفه های هیدروپونیک و اکواترونیک نیز راه اندازی گردد.

پروفسور ثبوتی در ادامه خواستار همکاری های فنی و حرفه ای و مرکز رشد دانشگاه تحصیلات تکمیلی گردید و قول مساعد داد جهت همکاری های آتی بازدیدی از مراکز آموزشی این اداره کل به عمل آورد..


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.