محمد گلریز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امروز موسیقی پاپ کشورمان بی‌محتوا شده است

متاسفانه جو و شرایط موسیقی ارزشی در کشور ما کم است و موسیقی پاپ نیز بی محتوا شده است.

محمد گلریز در گفتگو  با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت موسیقی امروز کشورمان گفت: متاسفانه جو و شرایط موسیقی ارزشی در کشور ما کم است و موسیقی پاپ نیز بی محتوا شده است. البته نمی توان به طور کلی این موضوع را گفت ولی اغلب آهنگ های پاپ معاصر به این صورت در آمده‌اند. کشور ما مملو از هنرهای بومی و فولکلور است. حتی زمانی که این گروه ها در خارج از کشور کنسرت برگزار می کنند، با استقبال خوب مردم مواجه می‌شوند اما در کشور به آنها توجه نمی‌شود. متاسفانه در حال حاضر برای موسیقی ارزشی هیچ کاری انجام نمی دهند.

این خواننده عنوان کرد: من در گذشته چندین سال دبیر موسیقی مقاومت و دفاع مقدس بوده‌ام و در زمانی که محمد حسینی وزیر و آقای شاه آبادی معاون بودند، فعالیت می کردم. خوب به خاطر دارم که در آن دوران در طول سال ما چندین آهنگ می‌ساختیم و اجرا می‌کردیم و به طبع مردم می‌آمدند، آهنگ‌ها را می‌شنیدند و استقبال می‌کردند، اما متاسفانه الان تمام این برنامه ها کنسل شده است و فقط جشنواره موسیقی فجر باقی مانده است که در آن نیز یک موسیقی و سرود ارزشی انقلابی شنیده نمی‌شود.

گلریز اظهار داشت: در حال حاضر صدا و سیما خیلی به موسیقی اهمیت می دهد و حتی برنامه هایی برای استعدادیابی و تست صدای جوان ها می سازند، اما نکته این است که تمام موسیقی ها پاپ هستند.

این هنرمند عنوان کرد: خیلی از روحانیون ما زمانی که موسیقی های ارزشی انقلابی را شنیدند با آن موافقت کردند اما زمانی که تولید آهنگ های انقلابی نباشد، کنسرتی با این سبک نباشد و فعالیت در این زمینه به صفر برسد، مردم هم کم کم از این سبک آهنگ ها دور می شوند. البته من چندین کنسرت در شهرهای مختلف ایران با موضوع شهدا داشته ام و از طرف مردم بسیار مورد توجه قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: تمام آهنگ هایی که من می سازم و اجرا می کنم، از نظر مالی از طرف بسیج هنرمندان حمایت می شود.

این خواننده خاطرنشان کرد: من در تدارک ساخت آهنگی برای مدافعین حرم و به دنبال اسپانسر برای ساخت این آهنگ هستم و اعتقاد دارم آهنگ‌هایی که در این راستا ساخته می شود باید ماندگار باشند. در ضمن در نظر دارم یک آلبوم با سطح کیفی عالی آماده کنم و در این آلبوم برای ولادت و شهادت ائمه معصومین علیهم السلام بخوانم.

محمد گلریز بیان کرد: یکی از مواردی که من نسبت به آن اعتراض دارم و گله‌مند هستم این است که همه مرا خواننده موسیقی انقلابی می دانند و از تحصیلات و فعالیت های من در رشته آواز سنتی هیچ نمی‌شناسند، در حالی که من در حدود 30 سال است که تدریس آواز می‌کنم.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار