500 خانواده افغان از پاکستان به کشور بازگشتند

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان، اعلام کرد که در جریان هفته روان حدود 500 خانواده مهاجر افغان در پاکستان، دواطلبانه به کشور عودت کردند.

500 خانواده افغان از پاکستان به کشور بازگشتند

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در خبرنامه‌ای که از سوی این وزارت به رسانه‌ها فرستاده شد، به نقل از غلام حیدر، فقیرزی، رییس امور مهاجرین و عودت کنندگان ولایت ننگرهار آمده است که، این خانواده‌ها از طریق بندر تورخم وارد خاک کشور شدند.

در خبرنامه گفته شده است، در میان خانواده‌های که به کشور برگشته اند، 445 خانواده  آنان فاقد اسناد قانونی اقامت اند و 52 خانواده دیگر از اسناد قانونی اقامت برخوردار می‌باشند، اما کشور شان را نسبت به دیار مهاجرت ترجیح دادند و به مناطق اصلی خود عودت کردند.

به گفته‌ این وزارت، مهاجرانی که دارای اسناد قانونی بودند، از سوی کمیشنری عالی سازمان ملل در امور مهاجرت مساعدت گردیده و ریاست امور مهاجرین ولایت ننگرهار از میان بازگشت کنندگان بدون مدرک 29 خانواده بدون اسناد را به هدف دریافت کمک به این کمیشنیری معرفی کرده است.

شفقنا نوشت: در حال حاضر، حدود سه ملیون مهاجر افغان در بخش‌های مختلف پاکستان زندگی می‌کنند که 50 درصد شان فاقد اسناد قانونی اقامت می‌باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار