اردبیل؛

آزادسازی بیش از هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل

معاون توسعه امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: در سال گذشته و در ماه‌های ابتدایی امسال هزار و 866 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان اردبیل بازپس‌گیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علی آذرنژاد افزود: ساخت ‌و سازهای بی‌رویه در حاشیه شهر اردبیل مورد بحث جلسات مختلف قرار گرفته و به دلیل اینکه این ساخت‌ و سازهای غیرمجاز نمی‌توانند از خدمات شهری برخوردار شوند باعث به وجود آمدن مشکلاتی در حاشیه شهر می‌شود که جلوگیری از این ساخت‌ و سازها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: افزایش غیرمتوازن محدوده شهری در واقع به موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی ختم می‌شود که در این خصوص به بنگاه‌های معاملات املاک تذکرات لازم داده ‌شده است زیرا خرید و فروش هرگونه اراضی کشاورزی به‌ منظور احداث مجتمع مسکونی تخلف محسوب شده و در کمیسیون‌های ماده پنج پرونده‌های تغییر کاربری اراضی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: تعدادی از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در سال‌های گذشته برای احداث طرح‌های صنعتی و تولیدی غیر کشاورزی واگذارشده بود که با بررسی‌های انجام‌شده توانستیم طرح‌هایی که در این رابطه به مرحله اجرا نرسیده است، بازپس‌گیری کرده که در مجموع در سال گذشته و ماههای ابتدایی امسال حدود هزار و 866 هکتار از این اراضی در استان اردبیل آزادسازی شده است.

آذرنژاد تصریح کرد: در همین راستا 6 هزار و 488 هکتار از اراضی نیز در مرحله پیگیری به‌منظور آزادسازی است که بیشترین تعداد تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی در شهرستان بیله سوار بوده که هماهنگی کامل بین دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل به‌منظور همکاری و تعامل با یکدیگر برای بازپس‌گیری این اراضی وجود دارد.

وی بیان کرد: در سال گذشته حدود 600 جلسه مبارزه با زمین‌خواری در سطح استان اردبیل برگزارشده است که 7 هزار و 90 پرونده در رابطه با این موضوع در ماده 100 تشکیل‌شده که برای 471 مورد حکم تخریب سازه‌های مسکونی و عمرانی صادرشده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.