یاسوج؛

گرد و غبار دید افقی را در گچساران کاهش داد

رئیس اداره هواشناسی گچساران گفت: گرد و غبار میزان دید افقی را در این شهرستان کاهش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛اردوان نوشادپور با اشاره به اینکه میزان دید افقی هم اکنون در گچساران 6 کیلومتر است، افزود: میزان دید افقی در شرایط عادی 10 کیلومتر است.

وی همچنین از کاهش 5/5 درجه ای هوای شهر دوگنبدان نسبت به روز اول مرداد خبر داد.

نوشادپور اظهار کرد: دمای هوای شهرستان گچساران در 24 ساعت گذشته بین 26/9و 42/2 درجه سانتیگراد در نوسان بود.

وی عنوان کرد: درجه حرارت هوای منطقه امامزاده جعفر در گرمترین ساعت 24 ساعت گذشته 43 درجه سانتیگراد بوده که گرمترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد است.

اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد کمترین درجه حرارت هوای یاسوج مرکز این استان را در 24 ساعت گذشته 19سانتیگراد اعلام کرد.

به گفته کارشناسان بیماران قلبی، عروقی و تنفسی، زنان باردار، کودکان و سالمندان در روزهای آلوده نباید در معرض هوای آزاد قرار گیرند.

سوزش چشمی، حساسیت های پوستی و احتمال بروز بیماری سرطان که از سوی بسیاری از متخصصان مطرح می شود لزوم توجه به پیشگیری از پدیده گرد و غبار را دوچندان کرده است.

اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از تداوم پدیده گرد و غبار در هوای مناطق گرمسیری این استان از جمله گچساران تا 72 ساعت آینده خبر داد.

این گزارش هوای مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد تا سه روز آینده را نیمه ابری، با وزش باد پیش بینی کرد.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران از مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد است و در مجاورت استان خوزستان قرار دارد که یکی از مناطق ورود گرد و غبار به بخش غرب و جنوب غربی کشور است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.