اصفهان؛

امیدواری به گشایش درهای صادرات سنگ

رییس انجمن صنایع همگن سنگ استان اصفهان گفت: هیات ایتالیایی که قرار بود تیرماه برای عقد قرارداد خرید سنگ به اصفهان بیاید از سفر بازماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا احمدی افزود: اردیبهشت ماه امسال در نمایشگاه سنگ اصفهان، انجمن سنگ این استان تفاهم نامه ای با هیات ایتالیایی منعقد و قرار شد این هیات، تیرماه برای عقد قرارداد نهایی به اصفهان بیایند اما به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم های قبلی، این هیات تجاری نتوانست به ایران سفر کند.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیتها کنسرسیوم صادرات سنگ که در آن 20 واحد تولیدی استان عضو هستند و دارای توان برای رونق صادرات می باشند را تشکیل داده ایم که تعدادی از مشتریان خارجی را هم دعوت کرده اند.

رییس انجمن صنایع همگن سنگ استان اصفهان با اشاره به رکود داخلی گفت: تولیدات کارخانه های سنگ به اندازه یک سال در انبار مانده است و بعضی دیگر از واحدها با دریافت چک های طولانی مدت کالای خود را می فروشند که این موضوع تامین نقدینگی آنها را با مشکل مواجه کرده در حالی که هزینه های تولید افزایش پیداکرده است.

احمدی اظهار داشت: در حال حاضر صادرات سنگ استان بیشتر به کشورهای همجوار از جمله عراق، آذربایجان، ترکیه و ترکمنستان است و صادرات سنگ به کشورهای حوزه خلیج فارس تقریبا متوقف شده است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.