زنجان؛سین جیم

جوایز بنیاد نخبگان در دستان پژوهشگر زنجانی

مجتبی خراسانی،جوان زنجانی توانست دو جایزه ی بنیاد نخبگان را از آن خود کند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان اززنجان، در طی سال های اخیر همواره شاهد افتخار آفرینی جوانان زنجانی در زمینه های علمی، پژوهشی و ورزشی بوده ایم.

دکتر مجتبی خراسانی که یکی از این جوانان افتخار آفرین است و موفق به کسب جوایزی با عنوان "دکتر آشتیانی" و" دکتر تهرانی مقدم" از طرف بنیاد نخبگان شده است،امروز به بهانه ی موفقیتشان ساعتی مهمان باشگاه خبرنگاران جوان زنجان بود.

در ادامه این گفتگو را می خوانید :


جوایز بنیاد نخبگان در دستان پژوهشگر زنجانی

سین : لطفا خودتونو معرفی کنید؟

جیم : مجتبی خراسانی متولد سال 64 ، پژوهشگر و دانش پژوه پسا دکتری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه ی زنجان هستم.

سین : از چه سالی به جمع شیمی خوان ها پیوستید و نهایتا چطور شیمیدان شدید؟

جیم : همه چیز از قبولی در رشته ی شیمی محض دانشگاه زنجان در مقطع کارشناسی شروع شد.بعد از اخد مدرک کارشناسی در سال 86 در رشته ی شیمی آلی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه ی زنجان در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شدم. در سال 88 هم به ادامه ی تحصیل در مقطع دکتری در همین دانشگاه پرداختم . در سال 94 پس از اخذ مدرک دکتری بلافاصله به تحصیل در مقطع پسا دکتری در دانشگاه علوم پایه زنجان مشغول شدم.

سین : در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید؟

جیم : در حال حاضر مشغول پژوهش در زمینه ی نانو کاتالیزور های جدید هستم و به امید خدا از مهر ماه در دانشگاه مشغول به تدریس خواهم شد اما به دلیل اقبال کم رشته های علوم پایه در صنعت، با هیچ ارگان رسمی همکاری ندارم.

سین : به عنوان یک جوان موفق برایمان از جوایز و افتخاراتی که به عنوان فارغ التحصیل دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه ی زنجان کسب کردید بگویید؟

جیم : آخرین جوایزی که موفق به کسب آنها شدم ، جایزه ی "دکتر تهرانی مقدم" و "دکتر کاظم آشتیانی" بود که با توجه به سوابق تحصیلی ام توسط بنیاد نخبگان کشور به من تعلق گرفت.

سین : این جوایز چه نتایجی برای پژوهشگر دارد؟

جیم : نتیجه ی کسب جایزه ی دکتر تهرانی مقدم معرفی پژوهشگر به بنیادی پژوهش محور است تا این بنیاد از محقق به مدت سه سال با کمک های مالی و تامین تجهیزات مورد نیاز حمایت کند و کسب جایزه ی دکتر کاظم آشتیانی که از اعتبار زیادی در کشور برخوردار است ؛ با اختصاص تسهیلات به دانشجویان علاقمند به فعالیت های آکادمیک و دانشگاه محل تحصیل و پژوهش کمک می کند تا به عنوان استادیار مشغول به کار شوند.

سین : نقش خانواده ی خود را در کسب این موفقیت ها چه قدر مهم می دانید؟

جیم : قطعا خانواده مهم ترین نقش را در موفقیت من داشتند چرا که با حمایت های عاطفی و مالی شان در این سال ها همواره موجب دلگرمی من بودند.و من از این تریبون استفاده می کنم تا از همسرم و خانواده شان و نیز از خانواده ی خودم بخاطر صبوری ها و حمایت هایشان قدردانی کنم و همچنین از استاد بزرگوارم پروفسور بابک کریمی به خاطر راهنمایی های ارزنده شان تشکر فراوان دارم.

سین : توصیه ای برای جوانانی که در رشته های مختلف و به ویژه علوم پایه تحصیل می کنند، دارید ؟

جیم : توصیه ی من به این عزیزان این است که همواره به هدفشان ایمان داشته باشند و هرگز به خاطر مشکلاتی که در مسیرشان هست ، دلسرد نشوند و با صبوری به سمت موفقیت گام بردارند.

سین : از شما می خواهم که در باره ی هر کدام از واژه های موفقیت،خانواده و تلاش یک جمله بگویید.

جیم :

"تلاش" شرط اول موفقیت است و حتی افراد با نبوغ بالا هم به واسطه ی تلاش به موفقیت می رسند.

"موفقیت" یک موضوع نسبی است و اگر به انجام کاری که دوستش داریم بپردازیم و از آن لذت ببریم انسان موفقی هستیم.

"خانواده" رسیدن به موفقیت بدون حمایت خانواده امری محال است.

سین : واما سخن آخر...؟

جیم : با وجود جوایزی مثل جایزه ی دکتر آشتیانی ، امکان ورود علاقمندان و فارغ التحصیلان تلاشگر و اشتغالشان در محیط های دانشگاهی تا حدی فراهم شده است اما این امر همکاری دانشگاه های کشور را می طلبد که از نیروهای جوان در محیط های آکادمیک استفاده کنند و به جوانان ساعی و با استعداد کشور فرصت ابراز توانایی هایشان را بدهند تا شاهد فرار مغز ها و مهاجرت جوانان با استعداد ایرانی به کشور های بیگانه نباشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.