بندرعباس؛

برگزاری اجلاس استانی نماز در هرمزگان

اجلاس استانی نماز نیمه دوم سال در هرمزگان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،مدیرستاد اقامه نماز هرمزگان در نشست شورای اقامه نماز هرمزگان گفت: اجلاس شهرستانی نماز نیز در 13 شهرستان هرمزگان برگزار می شود.
حجت الاسلام فروزان نژاد افزود: هدف از برگزاری این اجلاس که با حضور بیش از 600 نفر برگزار می شود ترویج فرهنگ نماز در شهر و روستاهاست.
وی گفت:همچنین امسال اجلاس کشوری نماز نیز در استان البرز برگزار می شود.
مدیرستاد اقامه نماز هرمزگان افزود: از450 روستا در هرمزگان که مسجد نداشتند 300 روستا دارای مسجد شده اند و فقط150 روستا نیازمند ساخت مسجد هستند.
حجت الاسلام افزود: در مناطقی مانند شهرک پیامبر اعظم (ص)که انبوه سازی شده است کمبود مسجد وجود دارد که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.
استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: باید اهمیت نماز را به همه افراد جامعه شناساند.
جاسم جادری اقدام صداوسیما در زمینه پخش نمازجماعت با قطع برنامه های تلویزیونی را اقدامی تحسین برانگیز برشمرد که موجب ترویج فرهنگ نماز می شود.
وی با اشاره به کمبود مساجد در استان افزود: اگر مساجددر همه محلات وجود داشته باشد مردم بیشتر در امر نمازجماعت شرکت خواهند کرد.
استاندار هرمزگان مسجد سازی را امری پسندیده خواند و گفت: باید خیران را به سمت مسجد سازی سوق داد.
جادری افزود: امروز در جمهوری اسلامی ایران به هر اندازه که در امور عمرانی کار انجام شود به جلوگیری از آسیب های اجتماعی کمک می شود.
وی گفت:بیشتر آسیب های اجتماعی ناشی از بی نمازی است . اگر جوانان به مراکز مذهبی و مساجد کشانده شوند بسیاری از این آسیب ها کاهش می یابد.
علی ملااحمدی قائم مقام صداوسیمای مرکز خلیج فارس نیز در این نشست گفت: حضور مردم هرمزگان در نمازجماعت بسیار مطلوب و تحسین برانگیز است.
برگزاری همایش یاوران نماز در استان،توسعه فرهنگ نماز در دستگاه های اجرایی،ایجاد دو ستاد اقامه نماز در معاونت منابع انسانی واداره کل راه و شهرسازی هرمزگان و مشارکت بیشتر رانندگان خطوط جاده ای در نماز اول وقت و قرائت روایت از فواید نماز در ابتدای جلسات شورای اداری از مهم ترین مصوبات این نشست بود.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.